Międzynarodowy koncern technologiczny Ericsson poinformował o zakończeniu pierwszego etapu współpracy ze stołecznym klubem sportowy Legia Warszawa. Na mocy zawartej w lutym bieżącego roku umowy, dostawca nowoczesnych technologii i łączności wyposażył wszystkie obiekty klubowe w sieć radiową dzięki której każdy z przebywających na terenie obiektu może korzystać z bezpłatnego dostępu do sieci.
- To pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce. Chcemy, aby klub rozwijał się nie tylko pod względem sportowym, ale również inwestował w nowoczesne rozwiązania technologiczne, z których słyną największe piłkarskie marki świata - powiedział Jakub Szumielewicz, wiceprezes Legii.
- Współpraca z Ericssonem to nasz debiut na polu usług wiązanych - mówił Wiktor Cegła, odpowiadający w Legii za marketing.
- Wcześniej podpisywaliśmy umowy reklamowe, na mocy których otrzymywaliśmy zasoby finansowe na naszą działalność w zamian za reklamę. Tymczasem wraz z Ericssonem stworzyliśmy technologiczne zaplecze pod rozwój wielu projektów, które już dziś przynoszą wymierne profity. Mobilna aplikacja klubu, działająca od czerwca 2015 roku, została ściągnięta około 22,5 tys. razy. A to nie koniec wykorzystania technologii na terenach warszawskiego obiektu. Kolejne kroki, których realizacji spodziewamy się najdalej wiosną to między innymi dostarczanie produktów spożywczych i innych ze sklepu legii na krzesełko kibica oglądającego widowisko - mówi Cegła.
- Ericsson przedstawiając przykład partnerskiej współpracy z Legią Warszawa traktuje go jako wzorzec dla innych firm i instytucji. Mam również nadzieję, że nasze rozwiązanie stanie się obiektem zainteresowania kolejnych klubów z Ekstraklasy - powiedział Oliver Kanzi, dyrektor zarządzający firmy Ericsson.