Nową platformę dla aktywnego realizowania relacji inwestorskich przez giełdowe spółki pokazała na VIII Kongresie Relacji Inwestorskich SEG spółka Infostrefa S.A. należąca do Polskiej Agencji Prasowej i Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka zaprezentowała nową odsłonę dobrze znanego inwestorom giełdowym serwisu GPWInfoStrefa. Portal znajduje się pod adresem InfoStrefa.com i powstał w wyniku partnerskiej współpracy z PAP Biznes i Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych.
Infostrefa.com to rozbudowana o nowe treści i funkcjonalności platforma informacyjna, która zawiera adresowane do inwestorów newsy, analizy, rekomendacje, a także daje spółkom notowanym na rynkach warszawskiej giełdy możliwości rozpowszechniania materiałów własnych.
„W profilu każdego emitenta część informacji, plików, prezentacji itp. z obszaru IR będzie publikowana przez spółki. Spółki będą mogły samodzielnie umieszczać w serwisie materiały własne z załącznikami, aktualizować informacje o strategii, polityce dywidendowej, osobach zarządzających, umieszczać zapowiedzi istotnych wydarzeń w kalendarium. Opcja dodawania zdjęć, grafik, prezentacji i plików wideo, sprawia, że Infostrefa.com jest pierwszym i jedynym w Polsce serwisem rynkowym, oferującym spółkom realny wpływ na treści, które będą dostępne dla inwestorów i użytkowników portalu” – mówi Andrzej Szerszeń, prezes InfoStrefa SA.
Notowane spółki przykładają coraz większą wagę do prowadzenia polityki informacyjnej wykraczającej poza obowiązkowe raportowanie. W lipcu tego roku wchodzi w życie unijne rozporządzenie MAR, uchylając jednocześnie katalog sytuacji w których należy wysłać obowiązkowy raport. Z dyskusji przeprowadzonych na kongresie SEG wynika, że w nowej rzeczywistości spółka będzie bardziej samodzielnie kreować politykę informacyjną, pewne fakty komunikować w formie raportów obowiązkowych, inne zaś przy wykorzystaniu miękkich narzędzi wsparcia relacji inwestorskich. Stąd pomysł na stworzenie platformy umożliwiającej realizację nowej polityki informacyjnej.
„Zaangażowanie SEG w kształt serwisu i kreowanie jego funkcjonalności znacząco zwiększa atrakcyjność tego projektu dla spółek, bo organizacja określająca standardy komunikacji zna najlepiej punkt widzenia spółek - ich potrzeby i ograniczenia w sferze komunikacji z otoczeniem” – dodaje Andrzej Szerszeń.