Otwieranie dyskusji o cookies cofnie branżę internetową o lata

Strona musi się ładować błyskawicznie i od razu wyświetlać żądaną treść - mówi Mariusz Grzesiuk, dyrektor działu prawnego Grupy Onet-RASP i szef Grupy Prawnej w IAB Polska.

Aktualizacja: 12.12.2016 20:28 Publikacja: 12.12.2016 19:49

Otwieranie dyskusji o cookies cofnie branżę internetową o lata

Foto: www.onet.pl

Rz: Jakiego dokładnie zapisu spodziewają się państwo w ramach nowelizacji tzw. dyrektywy o cookies?

Mariusz Grzesiuk: Spodziewamy się otwarcia dyskusji na temat tego, w jaki sposób użytkownik ma wyrażać zgodę na to, by na jego maszynie były instalowane pliki cookies, które są podstawą funkcjonowania internetu i mają naprawdę wiele zastosowań. Dziś strony www wyglądają tak, jak wyglądają, bo cookies mogą zapamiętywać ich podstawowe funkcje, do czego wszyscy są już od dawna przyzwyczajeni: chodzi o ogólne ustawienia, głośność odtwarzania mediów albo miejsca, w jakim się znajdujemy, by np. nie wyświetlała nam się w Warszawie prognoza pogody dla Białegostoku. Cookies pomagają także rozwiązywać wszystkie praktyczne kwestie związane ze zliczaniem ruchu w internecie i rozliczaniem się z właścicielami praw autorskich do materiałów widocznych na stronach. Dzięki nim wiemy, ile było jakich odtworzeń, a więc także: ile powinniśmy zapłacić z tego tytułu organizacjom zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, ile producentom, a ile dziennikarzom, są także bardzo potrzebne w działaniach marketingowych prowadzonych przez reklamodawców.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku