Materiał partnera
Najnowsze wyniki badania Barometr Edelman z 2023 r. pokazują, że oczekiwania szeroko rozumianej opinii publicznej, w tym pracowników, w zakresie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw znacznie wzrosły. Czy też dostrzegacie takie oczekiwanie ze strony swoich pracowników?
Karolina Szmidt: Oczekiwania naszych pracowników są dość klarowne w tym zakresie: chcą, by ich pracodawca aktywnie angażował się w rozwiązywanie problemów współczesnego świata. Stąd doceniają naszą konsekwentną postawę związaną ze zrównoważonym rozwojem – w Henklu mamy ambicję, by rozwój biznesowy szedł w parze z rozwojem społecznym i odpowiedzialnym korzystaniem z naturalnych zasobów. I widzimy to także podczas kolejnych rekrutacji. Widzimy, że nasi kandydaci przywiązują wagę do zaangażowania społecznego swojego przyszłego pracodawcy.
I choć oczywiście przy wyborze nadal kierują się głównie możliwościami rozwoju i wysokością wynagrodzenia, to społeczna odpowiedzialność biznesu może być naszą kartą przetargową w pozyskiwaniu i zatrzymaniu pracowników. Choć trzeba pamiętać, że deklaracje muszą przekładać się na konkretne działania. Nie wystarczy dodać „zielonego” koloru do korporacyjnej prezentacji.
Jakie działania w takim razie podejmuje Henkel, aby wcielać w życie zasady zrównoważonego rozwoju nazywanego dzisiaj szerszym terminem ESG?