Materiał powstał we współpracy z platformą Allegro Lokalnie

Jednym z kluczowych graczy na rynku e-commerce C2C jest Allegro Lokalnie – to druga najpopularniejsza platforma handlu okazjonalnego w Polsce.

– Allegro Lokalnie powstało w 2019 r., jako odpowiedź na rosnące znaczenie rynku resell w Polsce. Z naszych obserwacji wynikało, że ponad 60 proc. wszystkich kupujących na Allegro.pl jednocześnie prowadzi okazjonalną sprzedaż. – mówi Karol Czupryński, Commercial Category Management Director Allegro.pl. – Chcąc zwiększyć doświadczenia zakupowe naszych klientów, stworzyliśmy Allegro Lokalnie, które umożliwia szybką sprzedaż przedmiotów z drugiej ręki osobom z okolicy, jak i całej Polski. Dziś możemy pochwalić się wzrostem ilości odwiedzin serwisu na poziomie 105 proc. r./r. oraz wzrostem nowych użytkowników na średnim poziomie 30 proc. k./k. Kolejnym etapem rozwoju platformy było wdrożenie aplikacji mobilnej Allegro Lokalnie, która miała swoją premierę w październiku.

Foto: rp.pl

Trendy wśród konsumentów pokazują, że podchodzimy do zakupów z większą świadomością – zwracając uwagę nie tylko na cenę, ale również na jakość. Potwierdzają to również badania – ponad 46 proc. kupujących decyduje się na mniejszą liczbę rzeczy, ale zwraca uwagę na jakość ich wykonania – szczególnie w grupie 35+ jest to bardzo istotna kwestia. Oczywiście zdarza się im kupować rzeczy, których nie potrzebują (21 proc. badanych), jednak większość deklaruje, że wybiera tylko to, co jest niezbędne (51 proc.).

Poszukując rzeczy z drugiej ręki, Polacy najczęściej decydują się na zakupy online. Zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn na podium znajdują się ubrania i książki. Najczęściej zwracamy uwagę na trzy czynniki – dobrą jakość (62 proc.), stan przedmiotu bez widocznych śladów użytkowania (61 proc.) oraz niską cenę (56 proc.).

Stworzenie odpowiedniej aplikacji mobilnej było od początku wpisane w strategię rozwoju produktu Allegro Lokalnie. Szacuje się, że udział zakupów dokonywanych przez urządzenia mobilne w całym sektorze e-commerce wynosi obecnie ponad 60 proc. i z roku na rok będzie rósł. Co jest ważne dla użytkowników aplikacji mobilnych? Prosta obsługa, szybkie dodawanie ogłoszeń i kupowanie przedmiotów oraz bezpieczeństwo transakcji.

– Aplikację Allegro Lokalnie wyróżnia prosty formularz wystawiania przedmiotu, a średni czas dodania ogłoszenia wynosi dwie minuty. W kwestiach bezpieczeństwa czerpiemy z wiedzy i ponaddwudziestoletniego doświadczenia Allegro, oferując naszym klientom Program Ochrony Kupujących. Dzięki temu mają pewność, że w przypadku np. nieotrzymania przedmiotu lub niezgodności produktu z opisem otrzymają zwrot do 10 000 zł. – dodaje Karol Czupryński.

Foto: materiały prasowe

W procesie zakupowym jednym z kluczowych czynników wpływających na decyzję o wyborze platformy zakupowej są koszty przesyłki – potwierdza to raport „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska". Aż 41 proc. ankietowanych wskazało na niskie koszty dostawy jako jeden z najważniejszych powodów wyboru danego serwisu. Ważniejsza była tylko atrakcyjna cena produktu (48 proc.).

– O ile atrakcyjna cena w przypadku rynku przedmiotów używanych nie stanowi problemu, tak niskie koszty dostawy są często wyzwaniem. Okazjonalni sprzedawcy, którzy nie zajmują się handlem online profesjonalnie, nie mają możliwości negocjowania cen przesyłek z przewoźnikiem. Zatem to na właścicielu platformy powinno spoczywać zapewnienie jak najniższych kosztów związanych z dostawami. W Allegro Lokalnie od dawna funkcjonują Allegro Paczkomaty InPost w cenie 8,99 zł, bez względu na rozmiar paczki. Ponadto z okazji wdrożenia własnej aplikacji przygotowaliśmy dla naszych klientów promocję na dostawę 0 zł, która będzie trwała aż do końca 2021 roku – mówi Karol Czupryński.

Z promocji na dostawę 0 zł mogą korzystać wszyscy użytkownicy Allegro Lokalnie. Kupujący nie ponoszą kosztów dostawy (niezależnie od wartości zakupów), a sprzedający zyskują szansę na jeszcze szybszą sprzedaż swoich przedmiotów. Aby skorzystać z promocji jako sprzedający wystarczy wystawić swój przedmiot przez aplikację Allegro Lokalnie. Przy każdym takim ogłoszeniu widnieje oznaczenie: „Dostawa 0 zł". Co więcej, przedmioty objęte promocją są widoczne dla kupujących zarówno w aplikacji, jak i w serwisie allegrolokalnie.pl.

Promocją zostały objęte ogłoszenia Kup Teraz i Licytacje z dostawą do 11 zł. W tej kwocie mieszczą się najchętniej wybierane przez klientów Allegro Lokalnie formy dostawy: Allegro Paczkomaty InPost i Poczta Polska. Aplikacja Allegro Lokalnie jest dostępna dla użytkowników urządzeń z systemem operacyjnym Android oraz iOS.

Źródła:

  1. Raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska", 2020
  2. 4P dla Allegro Lokalnie „Rynek rzeczy używanych", 2020
  3. SW Research dla Allegro Lokalnie „Badanie rynku rzeczy używanych", 2021
  4. Badanie jakościowe aplikacji Allegro Lokalnie, Symetria, 2021
  5. Badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Allegro Lokalnie, styczeń 2021

Materiał powstał we współpracy z platformą Allegro Lokalnie