Dziś odsetek aut napędzanych gazem na Starym Kontynencie to zaledwie około 2 proc. Autogas Roadmap zakłada więc ogromny skok ilościowy. Polska jest niekwestionowanym liderem w dziedzinie liczby samochodów na LPG w Unii Europejskiej. W zeszłym roku zamontowano u nas 140 tys. tego typu instalacji samochodowych (z ruchu wycofano zaś około 50 tys. starych aut na gaz). W efekcie na koniec 2009 r. w kraju zarejestrowanych było 2,2 mln osobowych samochodów napędzanych LPG. Więcej aut z tego typu instalacjami jest jedynie w Korei Płd. i Turcji.
Jednak odsetek aut na LPG wynosi w Polsce tylko 13,5 proc. (10 proc. w ogóle samochodów). – Ten rynek jest już dojrzały – mówi Grzegorz Jarzyński, prezes firmy Elpigaz, która montuje takie instalacje. Liczy jednak na dalszy jego rozwój. Sprzyjać mu może zaliczenie LPG do paliw ekologicznych (emisja CO[sub]2[/sub] jest istotnie niższa niż w przypadku silników benzynowych czy diesla).
Jarzyński spodziewa się, że różnica ceny benzyny i LPG w Polsce będzie rosła. Na to wskazuje m.in. analiza dotychczasowych trendów. 12 lat temu 100 km można było przejechać na LPG o 5 zł taniej niż na benzynie. W 2009 r. ta różnica wynosiła już blisko 15 zł. Z prognoz wynika, że teraz różnica ceny benzyny i LPG będzie rosła, ale wolniej niż dotychczas.