Negocjacje, oprócz ceny za pakiet 53,94 proc. akcji, miały dotyczyć programu rozwoju spółki, obejmującego m.in. zobowiązania inwestycyjne, dotyczące ochrony środowiska, ochrony interesów pracowników, a także sposobu zabezpieczenia wykonania tych zobowiązań.
Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego PZL – Kalisz dostarcza produkty i usługi na potrzeby przemysłu lotniczego oraz branży motoryzacyjnej na świecie. Specjalizuje się w produkcji części i podzespołów silników lotniczych, pojazdów trakcyjnych, samochodów oraz ciągników. Spółka jest też podwykonawcą części maszyn na potrzeby innych branż.
Produkowana przez WSK PZL- Kalisz konstrukcja silnikowa ASz-62IR jest częścią samolotów Dromader oraz AN-2, które są wykorzystywane niemal na całym świecie. Spółka oferuje możliwość ich serwisowania, a także czerpie zyski ze sprzedaży podzespołów oraz części zamiennych. Wyspecjalizowała się również w produktach z branży motoryzacyjnej. Oferta spółki obejmuje wały karbowe, korpusy pomp, korbowody, sworznie i koła zębate, które w 58 proc. trafiają na eksport.
Strategia spółki zakłada zwiększenie produkcji na potrzeby przemysłu lotniczego we współpracy z międzynarodowymi liderami branży.
Poza Skarbem Państwa, akcjonariuszami PZL Kalisz są: Agencja Rozwoju Przemysłu, która ma ponad 21 proc. akcji oraz pracownicy spółki posiadający 12 proc. Pozostałe akcje należą do mniejszościowych akcjonariuszy.