Reklama

Grad o prywatyzacji GPW

Wielkimi krokami zbliża się prywatyzacja naszej giełdy. Do debiutu dojdzie w drugim tygodniu listopada, o czym "Rzeczpospolita" informowała pod koniec sierpnia

Publikacja: 08.09.2010 12:31

Minister skarbu, Aleksander Grad

Minister skarbu, Aleksander Grad

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Aleksander Grad uważa, że oferta spotka się z bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów. Jak się wyraził na III Forum Inwestycyjnym w Tarnowie, jest to "dobry biznes, dobra inwestycja".

Minister Grad przypomniał, że do prywatyzacji giełdy przymierzano się wielokrotnie, ale udaje się do tego doprowadzić po 20 latach. Będzie to więc swego rodzaju podsumowanie naszej transformacji.

Do prywatyzacji przeznaczono ponad 60 procent udziałów GPW - mimo to skarb państwa zachowa kontrolę nad spółką. Stanie się tak dzięki odpowiednim zapisom w statucie tej firmy.

Minister Grad zaznaczył, że Warszawa krok po kroku wyrasta na centrum rynków kapitałowych Europy Środkowo-Wschodniej. Podkreślił, że nasza giełda "odskoczyła" od konkurencji.

Prospekt emisyjny GPW został w poniedziałek złożony do Komisji Nadzoru Finansowego.

Reklama
Reklama

III Forum Inwestycyjne jest imprezą towarzyszącą [link=http://www.rp.pl/temat/172321.html]XX. Forum Ekonomicznemu[/link], które rozpoczyna się dzisiaj.

Budżet i podatki
Tak Putin kupuje sobie sojuszników. Ogromne pieniądze dla „zaprzyjaźnionych” krajów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Budżet i podatki
Polska pod coraz większą presją fiskalną. GUS podał dane o deficycie i długu
Budżet i podatki
Deficyt budżetu przekroczył już 200 mld zł. Ministerstwo Finansów podało nowe dane
Budżet i podatki
Ile Niemcy mają zasiłków? Ponad 500, właśnie policzyli. A budżet trzeszczy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Budżet i podatki
Ile kosztuje Rosjan utrzymanie dworu Putina? Proporcjonalnie tyle, co polskiego prezydenta
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama