Astaldi należy do największych firm budowlanych w Europie. Jest także wykonawcą dużych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Buduje m.in. tunel na podkarpackim odcinku drogi ekspresowej S7 prowadzącej do Zakopanego oraz przebiegający pod Ursynowem najtrudniejszy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy. – Nie rozważamy odstąpienia od prowadzonych kontraktów. Ich realizacja jest bezpieczna – powiedział we wtorek „Rzeczpospolitej” Mateusz Witczyński, rzecznik polskiego oddziału spółki. Nie powinno być także problemów z rozbudową drugiej linii warszawskiego metra. Astaldi realizuje tam kontrakt razem z turecką firmą Gulermak. Stołeczny urząd miasta zwołał we wtorek konferencję, na której poinformował, że budowa nie jest zagrożona. – Znamy sytuację firmy Astaldi. Mamy także zapewnienia, że przedsiębiorstwo w dalszym ciągu będzie realizować warszawskie kontrakty zgodnie z podpisanymi umowami. Dotychczasowa współpraca układała się bez zastrzeżeń i mamy nadzieję, że w dalszym ciągu tak pozostanie– powiedziała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Także Turcy uspokajają, że otrzymali od Włochów pisemne zapewnienie o kontynuowaniu prac prowadzonych w ramach konsorcjum.