Wyniki internetowego konkursu już w lipcu

Operatorzy starający się o 1,94 mld zł dotacji do budowy sieci szerokopasmowych mogą spodziewać się szybkiej oceny wniosków.

Aktualizacja: 12.06.2018 21:03 Publikacja: 12.06.2018 21:00

Wyniki internetowego konkursu już w lipcu

Foto: 123RF

Za dwa, trzy tygodnie pierwsze rezultaty, a do końca lipca łączne wyniki, trzeciego konkursu o dotacje na budowę sieci szerokopasmowego dostępu do internetu chce ogłosić Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Taki harmonogram przedstawiła w rozmowie z „Rz" Wanda Buk, dyrektor CPPC.

Zarówno dla operatorów startujących w konkursie, jak i tych, którzy tym razem tego nie zrobili, to istotna informacja. Oznacza, że CPPC chce relatywnie szybko podać wyniki i podpisać umowy z beneficjentami. To także sygnał, że telekomy powinny przemyśleć alokację zasobów i materiałów, dbając o nie zawczasu.

Jak pisaliśmy, o blisko 2 mld zł dotacji w konkursie nie wystartował tym razem Orange Polska – największy beneficjent poprzednich dwóch konkursów.

Spółka założona przez Ineę i Play złożyła wnioski na wszystkie 33 obszary wskazane przez organizatora.

Z Grupą Inea kontrolowaną przez fundusz Macquarie konkuruje też Nexera, joint venture Nokii i funduszu Infracapital.

Wnioski o dotacje złożyła także Grupa Tauron, która chciałaby budować światłowodową sieć dostępową na swoich obszarach dystrybucji energii.

W sumie – jak podawało już CPPC – w konkursie wystartowało 28 podmiotów, spośród których 8 to podmioty duże, a 20 małe i średnie przedsiębiorstwa telekomunikacyjne. Na jeden obszar wpłynęły średnio trzy aplikacje.

Operatorzy zobowiązali się podłączyć do sieci szybkiego internetu minimum 678 tys. gospodarstw domowych, więcej, niż zakładał rząd.

Za dwa, trzy tygodnie pierwsze rezultaty, a do końca lipca łączne wyniki, trzeciego konkursu o dotacje na budowę sieci szerokopasmowego dostępu do internetu chce ogłosić Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Taki harmonogram przedstawiła w rozmowie z „Rz" Wanda Buk, dyrektor CPPC.

Zarówno dla operatorów startujących w konkursie, jak i tych, którzy tym razem tego nie zrobili, to istotna informacja. Oznacza, że CPPC chce relatywnie szybko podać wyniki i podpisać umowy z beneficjentami. To także sygnał, że telekomy powinny przemyśleć alokację zasobów i materiałów, dbając o nie zawczasu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Kłopotliwy ślad węglowy dla spółek giełdowych
Biznes
Dubaj światowym centrum wiz. Start-up staje się potentatem
Biznes
Przy granicy z Polską powstanie park wodny Aquapolis. Są i złe wiadomości
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę