Tesla opublikowała bilans kwartalny z godzinnym opóźnieniem, po zamknięciu sesji na Wall Street, poinformowała, że zakończyła I kwartał z sumą jedynie 2,2 mld dolarów wolnych środków po wykupieniu w marcu obligacji za 920 mln dolarów. Strata netto w kwartale wyniosła 702,1 mln (4,1 dolara na akcję) wobec 709,6 mln rok wcześniej. Bez elementów nadzwyczajnych było to -1,77 dolara na akcję, znacznie więcej od spodziewanych 0,69 przez analityków.
„Wraz ze spodziewanym wzrostem dostaw i obniżeniem kosztów, co będzie widoczne przewidujemy powrót do zysku w III kwartale i zakładamy znaczne zmniejszenie strat w drugim kwartale"— cytuje Reuter komunikat Elona Muska. Szef Tesli przyznał na telekonferencji, że dostawy e-aut zagranicą „są najpoważniejszym problemem w zakresie logistyki", z jakim miał do czynienia.
Firma z Kalifornii dostarczyła w I kwartale 63 tys. aut, w drugim planuje 90-100 tys., a w całym roku 360-400 tys. i dodała, że będzie mogła wypuścić w tym roku nawet 500 tys., jeśli nowa fabryka w Szanghaju osiągnie w IV kwartale zakładane cele. Musk wycofał się na konferencji ze swej prognozy, że budowana w Gigafactory będzie mogła wypuszczać 3 tys. sztuk Modelu 3 co tydzień, obniżył te liczbę do 1 tysiąca-dwóch tygodniowo. Powiedział ponadto, że rozważa budowę fabryki samochodów w Niemczech — zauważył Reuter.
Marża zysku Modelu 3, który ma być maszynką do zarabiania pieniędzy przez Teslę, pozostała bez zmiany na poziomie 20 proc. Musk walczy, by przekonać inwestorów, że popyt na Model 3 jest „nieludzko" duży, że auta będą dostarczane sprawnie klientom na świecie. Spadek ich dostaw wywołał spekulacje, że Tesla, ma za mało gotówki i wkrótce zechce podwyższyć kapitał. Podczas telekonferencji Musk zapowiedział możliwość rychłego pozyskania świeżego kapitału i podkreślił, że pewnie nastąpi to w dobrym momencie.
Tesla zmniejszyła w I kwartale sprzedaż dachowych paneli słonecznych o 36 proc. do 47 megawatów z 73 MW w poprzednim kwartale, zapowiedziała zmianę strategii ich sprzedaży po zakończeniu partnerstwa z siecią Home Depot.