Listę nie obejmującą firm zagranicznych opublikowano w Pekinie po raz pierwszy w 2015 r., aby pobudzić krajowych producentów. Teraz w ramach rządowych reform dotyczących zarządzania została zlikwidowana w ostatni piątek - podał resort przemysłu na swym portalu, bez innych szczegółów - odnotował Reuter.
Zagraniczni producenci narzekali, że taka lista zniechęcała do konkurencji i stworzyła związek z hojnymi subwencjami dla zalecanych krajowych producentów, Contemporary Amperex Technology (CATL) i BYD. - Ulżyło nam, że te listy znikają, ale nie mamy pewności, czy chiński rząd jest gotowy znieść subwencje do czasu zlikwidowania wszystkich elementów takiej polityki - stwierdził przedstawiciel jednego z zagranicznych producentów baterii.
Koreańskie firmy LG Chem i Samsung SDI zwiększały inwestycje na największym na świecie rynku pojazdów na nową energię spodziewając się stopniowej zmiany polityki władz centralnych.
Chiny zaostrzyły normy pojazdów na nową energię, które kwalifikują się do korzystania z subwencji i zmniejszyły sumy, jakie chcą przekazywać konkretnym firmom, bo chcą odłączyć cały sektor od pomocy publicznej. Wzrost sprzedaży takich samochodów również zmalał w ostatnich miesiącach, po dużej dynamice od kilku lat.