Reklama
Rozwiń
Reklama

Bruksela przeciwko fuzji stoczni w Korei Płd.

Planowana fuzja za 1,8 mld dolarów największej na świecie stoczni Hyundai Heavy Industries z Daewoo może wpłynąć na wzrost cen statków — uznał pion konkurencji UE i rozpoczął pogłębione postępowanie wyjaśniające

Publikacja: 18.12.2019 11:26

Bruksela przeciwko fuzji stoczni w Korei Płd.

Foto: Bloomberg

Hyundai stara się wzmocnić pozycję światowego lidera częściowo w reakcji na nadpodaż mocy w przemyśle stoczniowym. Nowy podmiot miałby 21 proc. udziału rynkowego — stwierdziła Komisja Europejska mająca poważne wątpliwości do tej operacji. „Budowanie statków towarowych jest ważnym przemysłem dla Unii Europejskiej" — oświadczyła wiceprzewodnicząca Komisji, Margrethe Vestager.

Znaczna część unijnego handlu wewnętrznego i zagranicznego korzysta z transportu morzem, europejscy armatorzy kupowali regularnie statki w obu koreańskich firmach. „Dlatego właśnie starannie ocenimy, czy proponowana transakcja wpłynie ujemnie na konkurencję w budowaniu statków towarowych ze szkodą dla europejskich konsumentów" — cytuje Reuter komunikat M. Vestager

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
InPost wspiera polską AI, słabe kredyty w Polsce i kłopoty rosyjskich firm
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Tak Polska zyskuje na programie ramowym UE Horyzont Europa
Biznes
Jak skutecznie budować długofalową siłę marki
Biznes
Centra handlowe jako przestrzeń dla młodych
Biznes
Kluczowa rola nauki i biznesu w zapewnianiu bezpieczeństwa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama