Reklama

Bruksela przeciwko fuzji stoczni w Korei Płd.

Planowana fuzja za 1,8 mld dolarów największej na świecie stoczni Hyundai Heavy Industries z Daewoo może wpłynąć na wzrost cen statków — uznał pion konkurencji UE i rozpoczął pogłębione postępowanie wyjaśniające

Publikacja: 18.12.2019 11:26

Bruksela przeciwko fuzji stoczni w Korei Płd.

Foto: Bloomberg

Hyundai stara się wzmocnić pozycję światowego lidera częściowo w reakcji na nadpodaż mocy w przemyśle stoczniowym. Nowy podmiot miałby 21 proc. udziału rynkowego — stwierdziła Komisja Europejska mająca poważne wątpliwości do tej operacji. „Budowanie statków towarowych jest ważnym przemysłem dla Unii Europejskiej" — oświadczyła wiceprzewodnicząca Komisji, Margrethe Vestager.

Znaczna część unijnego handlu wewnętrznego i zagranicznego korzysta z transportu morzem, europejscy armatorzy kupowali regularnie statki w obu koreańskich firmach. „Dlatego właśnie starannie ocenimy, czy proponowana transakcja wpłynie ujemnie na konkurencję w budowaniu statków towarowych ze szkodą dla europejskich konsumentów" — cytuje Reuter komunikat M. Vestager

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama