Reklama

Bruksela przeciwko fuzji stoczni w Korei Płd.

Planowana fuzja za 1,8 mld dolarów największej na świecie stoczni Hyundai Heavy Industries z Daewoo może wpłynąć na wzrost cen statków — uznał pion konkurencji UE i rozpoczął pogłębione postępowanie wyjaśniające

Publikacja: 18.12.2019 11:26

Bruksela przeciwko fuzji stoczni w Korei Płd.

Foto: Bloomberg

Hyundai stara się wzmocnić pozycję światowego lidera częściowo w reakcji na nadpodaż mocy w przemyśle stoczniowym. Nowy podmiot miałby 21 proc. udziału rynkowego — stwierdziła Komisja Europejska mająca poważne wątpliwości do tej operacji. „Budowanie statków towarowych jest ważnym przemysłem dla Unii Europejskiej" — oświadczyła wiceprzewodnicząca Komisji, Margrethe Vestager.

Znaczna część unijnego handlu wewnętrznego i zagranicznego korzysta z transportu morzem, europejscy armatorzy kupowali regularnie statki w obu koreańskich firmach. „Dlatego właśnie starannie ocenimy, czy proponowana transakcja wpłynie ujemnie na konkurencję w budowaniu statków towarowych ze szkodą dla europejskich konsumentów" — cytuje Reuter komunikat M. Vestager

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Premier Donald Tusk wskazał nowego prezesa UKE. Teraz zagłosuje Sejm
Biznes
Upadek rządu we Francji, drony nad Polską i apel producentów aut elektrycznych
Biznes
Nie ma przedsiębiorczości bez stabilności
Biznes
USA zwiększą presję na Rosję? Koszty braku zaufania i kara UE dla Google
Biznes
Pozytywne zaskoczenia w wynikach spółek
Reklama
Reklama