Bruksela przeciwko fuzji stoczni w Korei Płd.

Planowana fuzja za 1,8 mld dolarów największej na świecie stoczni Hyundai Heavy Industries z Daewoo może wpłynąć na wzrost cen statków — uznał pion konkurencji UE i rozpoczął pogłębione postępowanie wyjaśniające

Publikacja: 18.12.2019 11:26

Bruksela przeciwko fuzji stoczni w Korei Płd.

Foto: Bloomberg

Hyundai stara się wzmocnić pozycję światowego lidera częściowo w reakcji na nadpodaż mocy w przemyśle stoczniowym. Nowy podmiot miałby 21 proc. udziału rynkowego — stwierdziła Komisja Europejska mająca poważne wątpliwości do tej operacji. „Budowanie statków towarowych jest ważnym przemysłem dla Unii Europejskiej" — oświadczyła wiceprzewodnicząca Komisji, Margrethe Vestager.

Znaczna część unijnego handlu wewnętrznego i zagranicznego korzysta z transportu morzem, europejscy armatorzy kupowali regularnie statki w obu koreańskich firmach. „Dlatego właśnie starannie ocenimy, czy proponowana transakcja wpłynie ujemnie na konkurencję w budowaniu statków towarowych ze szkodą dla europejskich konsumentów" — cytuje Reuter komunikat M. Vestager

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca