Popyt na nowe auta nieustannie rośnie. Według Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, która zebrała dane do sierpnia, w bieżącym roku importerzy sprzedali 187 713 nowych aut, to jest o 26,5 procent więcej niż w pierwszych ośmiu miesiącach 2006 roku.
Na rynku nowych aut rośnie znaczenie firm, chociaż nadal więcej samochodów kupują klienci indywidualni. W pierwszych ośmiu miesiącach do nabywców firmowych trafiło 89 660 samochodów, to jest ponad 91 procent tego, co kupili klienci indywidualni. W analogicznym okresie ubiegłego roku ta proporcja wynosiła 70,7 procent.
Obie grupy kupują samochody w różnych porach roku. Indywidualni szturmują salony w styczniu, szukając atrakcyjnych przecen, i wiosną, aby mieć auto na wakacje. Z kolei firmy wybierają na zakupy drugą połowę roku, gdy mają pewność, że zaplanowane budżety zostaną wykonane.
Jednak w bieżącym roku już w czerwcu firmy kupiły więcej aut niż klienci indywidualni, gdy w ubiegłym doszło do tego dopiero w listopadzie. Dlatego jest wysoce prawdopodobne, że do końca roku więcej aut kupią firmy niż klienci indywidualni.
W pierwszej trójce rankingu generalnego znajdują się Toyota, Skoda i Fiat. Natomiast bestsellerami wśród klientów firmowych są Toyota, Opel i Volkswagen. Toyota utrzymuje mocną pozycję, mimo że Avensis należy do najstarszych modeli w segmencie.