Dwie najpopularniejsze w Polsce od kilku lat marki, Toyota i Skoda, wprowadzą do sprzedaży niewiele modeli. Toyota zaprezentuje w marcu nowego land cruisera, natomiast Skoda pokaże w lutym fabię kombi, w czerwcu nowego superba i jesienią zmodernizowaną octavię. W samą porę, aby konkurować z bardzo popularnym fordem mondeo, dobrze przyjętą przez klientów laguną i mającą pojawić się jesienią insignią Opla, która zastąpi starzejącą się vectrę. W połowie roku w tym segmencie pojawi się także nowy citroen c5. Nie podano jeszcze cen tych samochodów, ale przy tak ostrej konkurencji importerzy nie liczą nawet na podwyżki. Dopiero w 2009 roku klienci będą mogli kupić nowego avensisa. Toyota odłożyła premierę o rok, aby jeszcze popracować nad jakością samochodu. Także za rok pojawi się nowa honda accord.
W klasie kompaktowej pod koniec roku będzie miał premierę renault megane w wersji hatchback (zarówno trzy-, jak i pięciodrzwiowy) oraz konkurujące z nim vw golf i mitsubishi sportback. Ten ostatni model to pięciodrzwiowa odmiana lancera, który właśnie wszedł do sprzedaży. Słynna wersja lancera evolution (już dziesiąta) trafi do klientów latem.
W styczniu General Motors zaprezentuje chevroleta HHR. Ten model konkuruje z chryslerem PT cruiserem i ma nawet podobną stylizację retro. Podobieństwa nie powinny dziwić – oba nadwozia projektował ten sam stylista.
Peugeot 308 kombi trafi do klientów wczesną jesienią. General Motors zaprezentuje też nowe małe auta. Będzie to zmodernizowany chevrolet aveo w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, początkowo z Korei, a docelowo z FSO. Nowy opel agila produkowany jest z kolei na Węgrzech w fabryce Suzuki. Bliźniacze auto sygnowane japońską marką nazywa się Splash. Oba samochody pojawią się w salonach wiosną.
Najmniejszy model Renault, słynny Twingo, trafi do sprzedaży w styczniu. W tym samym miesiącu wejdzie do sprzedaży clio kombi i konkurujący z nim peugeot 207 kombi.