zakłada utrzymanie dosyć wysokiej dynamiki rozwoju rynku w najbliższych latach. W tym roku ma ona wynieść 12 proc., w kolejnych utrzymać się nieznacznie poniżej 10 proc.
– Wydaje się to prawdopodobne, chociaż w niektórych kategoriach produktowych wzrost może być dużo większy – uważa Marcin Bołbot, dyrektor sprzedaży i marketingu w Samsung Electronics Polska. Koreański gigant konkuruje z polską spółką w segmencie odkurzaczy i kuchenek mikrofalowych.
Wartość rodzimego rynku drobnego sprzętu przekroczyła w ubiegłym roku 1,2 mld zł. Wśród produktów, których sprzedaż rosła najszybciej, były ekspresy ciśnieniowe (40 proc. wzrostu), kuchenki mikrofalowe (26 proc.) oraz blendery (25 proc.). Najczęściej kupowane są jednak odkurzacze, które stanowią ok. jednej trzeciej rynku.
Zelmer zamierza stopniowo zwiększać przypadający na niego kawałek tortu. Udział spółki w rynku ma się zwiększyć z obecnych 25 do 30 proc. w 2010 roku. Zgodnie z prognozami sprzedaż producenta urządzeń gospodarstwa domowego z Rzeszowa miała w ubiegłym roku wynieść 423 mln zł, a zysk netto 36,5 mln zł. W 2010 r. przy przychodach większych o ponad dwie trzecie (707,2 mln zł) spółka zamierza zarobić na czysto 76,4 mln zł (wzrost o ponad 100 proc.). Tegoroczne prognozy zakładają zwiększenie przychodów do 506 mln zł (czyli o blisko 20 proc.), a zysku netto do 49,1 mln zł.