Apple pokaże nowego iPoda

Premiera odtwarzacza nowej generacji. Firma Steve’a Jobsa liczy, że odnowiony iPod pomoże jej zwiększyć spadające marże i pognębić konkurencję: Creative i Microsoft

Publikacja: 09.09.2008 05:44

Apple pokaże nowego iPoda

Foto: AP

Nowy przenośny odtwarzacz muzyki Apple zostanie zaprezentowany siedem lat po premierze pierwszego iPoda. W tym czasie klienci kupili 170 mln sztuk tego sprzętu.

iPod okazał się marketingowym majstersztykiem firmy kierowanej przez Steve’a Jobsa. Chociaż urządzenie jest podobne do innych, odtwarzacz Apple’a zawojował klientów i np. w USA stał się synonimem przenośnego odtwarzacza.

Premiera nowej generacji iPodów odbędzie się wieczorem czasu polskiego. Uczestnicy wydarzenia tak samo jak na techniczne nowinki będą zwracać uwagę na stan zdrowia Steve’a Jobsa.

Charyzmatyczny szef firmy w pojedynkę uratował ją przed nieuniknionym – wydawało się – upadkiem pod koniec lat 90. Jobs sprawił, że Apple jest dziś wzorcem dla projektantów sprzętu elektronicznego. W czerwcu Jobs pojawił się publicznie w słabszej kondycji. Spowodowało to lawinę plotek o jego odejściu z firmy.

Niepokój inwestorów pogłębiły wyniki finansowe. W zakończonym w lipcu III kwartale obrachunkowym sprzedaż iPodów wzrosła o 12 proc. rok do roku, a zysk netto wyniósł 1,1 mld dol. (wzrost z 818 mln dol. rok wcześniej). Firma ujawniła jednak, że spodziewa się spadku marży netto. W trwającym właśnie IV kwartale finansowym firmy ma ona zmniejszyć się z 34,8 do 31,5 proc. W 2009 r. roku ma wynieść już tylko 30 proc.

Peter Oppenheimer, główny księgowy Apple’a, uspokajał inwestorów i tłumaczył te wskaźniki nową polityką cenową firmy. – Wkrótce zaprezentujemy najwyższej klasy produkty, z którymi również cenowo konkurencja nie będzie mogła się równać – stwierdził. Głównymi konkurentami iPodów są odtwarzacze Zune Microsoftu oraz Zen od chińskiego Creative, których sprzedaż jest jednak dużo niższa niż iPoda.

Nowy przenośny odtwarzacz muzyki Apple zostanie zaprezentowany siedem lat po premierze pierwszego iPoda. W tym czasie klienci kupili 170 mln sztuk tego sprzętu.

iPod okazał się marketingowym majstersztykiem firmy kierowanej przez Steve’a Jobsa. Chociaż urządzenie jest podobne do innych, odtwarzacz Apple’a zawojował klientów i np. w USA stał się synonimem przenośnego odtwarzacza.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca