Na sprzedaż wystawiono 200 tys. walorów serii I po 2,50 zł każda. Pozyskane środki zasilą kapitał obrotowy grupy. – Debiut zapewni nam realną wycenę wartości, zwiększy też naszą wiarygodność wśród partnerów biznesowych – mówi Włodzimierz Krawczyk, prezes PSW Holding SA. – Przed nami realizacja programu inwestycyjnego. Chcemy skorzystać z doskonałej koniunktury na rynkach hurtowej sprzedaży węgla – dodaje.

Spółka zamierza stworzyć do 2013 r. sieć detalicznej sprzedaży surowca. Zakłada, że dzięki temu zwiększy przychody o 80 – 140 mln zł. PSW zamierza działać jednak nie tylko w sektorze węglowym – stawia też na handel internetowy.

– Nasz projekt secondstreet.pl rozwija się coraz szybciej. Już po kilku miesiącach osiągamy zysk netto z tej działalności – mówi Piotr Krawczyk, dyrektor zarządzający PSW Holding. – Do końca 2008 r. uruchomimy w Internecie 15 popularnych ulic handlowych w Polsce – zapowiada. Na przełomie września i października ruszy Kraków (ul. Floriańska, Szewska i Grodzka), na przełomie października i listopada – Poznań (ul. Półwiejska), a do końca listopada – Trójmiasto (ul. Świętojańska). Krawczyk zapowiada też uruchomienie projektów shoppingowych za granicą, na początku na Ukrainie.

PSW planuje też do końca roku przejęcie firmy z branży podpisu elektronicznego. – Negocjujemy również przejęcie dwóch podmiotów z branży IT i nowych mediów. W najbliższym czasie podamy plany dotyczące Holdingu Mediowego Street Group SA – zapowiada Piotr Krawczyk.

W związku z tym spółka nie wyklucza kolejnej emisji na początku 2009 r. Podtrzymuje też prognozy finansowe – przychody 40 mln zł przy zysku netto 2,7 mln zł w 2008 r.