Nokia i Samsung lepsze od Plusfonu i Playsetu

Telefony pod markami operatorów nie zdobyły rynku. Jednak firmy z nich nie rezygnują

Publikacja: 19.01.2009 01:07

Na sprzedaż komórek pod własnymi markami zdecydowali się w ubiegłym roku operatorzy sieci Plus i Play.

– Zdecydowanie największy sukces według naszych badań osiągnął Plusfon. Jednak udział żadnej z tych marek w sprzedaży macierzystego operatora od stycznia do listopada nie przekroczył kilku procent – ocenia Tomasz Moś z GfK Polonia, firmy, która monitoruje polski rynek telefonów komórkowych. Od kilku lat takie telefony w ofercie mają Era i Orange.

Można szacować, że wszystkim sieciom w ubiegłym roku udało się sprzedać ok. 300 tys. tych telefonów. To tylko 3 proc. rynku. – Łącznie od września 2007 r. sprzedaliśmy prawie 200 tys. sztuk Plusfonów. Trend wprowadzania telefonów pod markami operatorów jest ogólnoświatowy i nie widzimy powodów, dla których rynek polski miałby być pod tym względem wyjątkowy – mówi Elżbieta Sadowska, rzeczniczka Plusa.

Plusfony to tańsze modele produkowane przez chińskich dostawców ZTE i Huawei, skierowane do masowego odbiorcy. Można szacować, że Plus podwoił wielkość tego segmentu telefonicznego. Era i Orange bowiem oferują pod własnymi markami drogie i zaawansowane telefony dla biznesu (produkcji HTC), które mają znacznie mniej nabywców w Polsce.

– Drogie telefony to przede wszystkim sposób na kreację wizerunku marki operatora, tanie to dywersyfikacja dostaw i częściowo uniezależnienie się od wielkich globalnych dostawców, jak Nokia i Samsung – mówi przedstawiciel jednego z operatorów. Wskazuje, że producenci telefonów – zwłaszcza Nokia – coraz silniej stawiają na sprzedaż usług telekomunikacyjnych, co operatorzy uważają za swoje poletko. W odpowiedzi wchodzą na grunt zarezerwowany dotąd dla producentów telefonów.

Taką politykę na dużą skalę prowadzi największy operator na świecie, brytyjski Vodafone, udziałowiec Polkomtelu. Według naszych informacji w tym roku zamierza wprowadzić na rynek nowe modele telefonów pod własną marką. Nowych telefonów można się również spodziewać w ofercie Playa.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku