Od października do grudnia Sony poniosło 199 mln dol. strat. Japoński gigant ponownie uprzedził wczoraj, że w całym roku finansowym 2009, który kończy się w marcu, straci 2,9 mld dol. Powodem jest mały popyt na gadżety firmy oraz telewizory plazmowe i LCD. Sony zbiera też owoce błędnej strategii promocji Playstation 3 (PS3), multimedialnej konsoli do gier. Przegrywa ona starcie z konkurencyjnym Xbox 360 (X360) Microsoftu.

W czasie świątecznego sezonu zakupowego w USA na X360 zdecydowało się 1,44 mln osób. PS3 skusiła tylko 726 tys. nabywców. Podobnie wyglądają proporcje w Polsce. – Od premiery w marcu 2006 r. do połowy stycznia sprzedaliśmy ok. 75 tys. konsol – powiedział „Rz” Maciej Kmiołek, dyrektor ds. marketingu Sony Computer Entertainment Poland. Microsoft nie ujawnia wyników X360, ale wiadomo, że mimo krótszego czasu sprzedaży (premiera w Polsce w listopadzie 2006 r.) sprzedaż X360 przekroczyła 100 tys. sztuk.

PS3 w Polsce kosztuje 1499 zł (cena sugerowana). X360 można mieć już za 669 zł. W USA różnica wynosi ponad 200 dol. Mimo wysokiej ceny Sony dokłada ok. 50 dol. do każdej konsoli, także w Polsce. – Zbliżamy się do punktu, w którym przestaniemy tracić na sprzedaży PS3 – twierdzi Maciej Kmiołek z Sony.