Zdaniem gazety szef LOT Sebastian Mikosz i prezes Lufthansy Wolfgang Mayrhuber spotkali się i rozmawiali już o transakcji. Wszystko przy okazji wtorkowej uroczystości zaproszenia greckich linii Aegean Airlines do Star Alliance, którego obydwie linie są członkami. – Nie rozmawialiśmy o przejęciu LOT przez Lufthansę – dementuje informacje „Sueddeutsche Zeitung“ Sebastian Mikosz. Nie ukrywa, że linia w przyszłości będzie szukała inwestora, najchętniej branżowego, a Lufthansa jest najbardziej aktywnym graczem na rynku europejskim. – W najbliższym czasie ma zostać wybrany doradca prywatyzacyjny – mówi Mikosz. – Wszystkie opcje są jeszcze otwarte.
[wyimek]700 mln zł na tyle szacuje się stratę PLL LOT w zeszłym roku. Wyniki po audycie mają być znane w czerwcu[/wyimek]
– Trwają poszukiwania inwestora dla LOT. Zainteresowanych jest kilka firm. Nie będziemy komentować rozmów z potencjalnymi inwestorami – dodaje „Rz“ Maciej Wewiór, rzecznik MSP. Resort jest właścicielem 67,97 proc. akcji spółki. Kolejne 25,1 proc. jest w rękach syndyka masy upadłościowej SAirLines, pozostałe 6,93 procent mają pracownicy. Jak wyliczyła „Rz“, pakiet, jakim dysponuje SP, jest wart od 680 mln zł do 987 mln zł.
Lufthansa nie jest jedyną firmą, której rząd proponował przejęcie LOT. Resort skarbu złożył ofertę m.in. arabskim liniom lotniczym The Emirates Group. – Nie zamierzamy przejmować LOT – powiedział „Rz“ wiceprezes Emirates Richard Vaughan. Z kolei wiceprezes Lufthansy Karsten Benz w wywiadzie dla „Rz“ nie zaprzeczał, że jego firma w przyszłości może być zainteresowana przejęciem LOT, ale dodał: – Podjęliśmy już decyzje co do przejęcia BMI, Brussels Airlines oraz Austrian Airlines. Teraz pracujemy nad ich integracją z grupą. Na 2009 r. nie przewidujemy innych przejęć.
Tymczasem polski przewoźnik nie płaci za niektóre faktury, m.in. za opłaty lotniskowe czy paliwo, a banki nie chcą mu udzielać pożyczek. LOT zlikwidował w marcu przynoszącą straty tanią linię Centralwings, a na jej miejsce dwa dni temu powołano LOT Charters. Ma zdobyć 25 proc. polskiego rynku czarterów.