– Kładziemy teraz nacisk na marketing, sprzedaż i innowacje – wyjaśnia Andrzej Grzegorzewski, przewodniczący rady nadzorczej i główny akcjonariusz Kolastyny (jedna z największych firm z branży z rodzimym kapitałem). W ogłoszonej właśnie strategii, którą przygotował nowy prezes Aleksander Siuda, spółka poinformowała o zmianie głównego profilu swej działalności.
Z firmy produkcyjno-sprzedażowej przekształci się w marketingowo-sprzedażową, skoncentrowaną na opracowywaniu i sprzedaży nowych produktów. Produkcję i logistykę będzie zlecać zewnętrznym partnerom. Spółka już podpisała umowy outsourcingowe z kilkoma krajowymi firmami i do końca roku chce wygasić produkcję w krakowskiej fabryce.
– Dzięki temu zamienimy koszt stały na koszt zmienny i będziemy się koncentrować na tym, co daje wyższe marże – wyjaśnia Andrzej Grzegorzewski. Wyższe marże mają zapewnić m.in. innowacyjne preparaty, których tworzeniem zajmie się nowo powołana spółka BIONIQ Institute of Skin Care Technology. Kolastyna objęła 45 proc. jej udziałów i nie ujawnia, kto objął pozostałych 55 proc.