W Polsce można dobrze zarobić na gaszeniu pragnienia

Niemal 20 mld zł przeznaczymy w tym roku na napoje. Nasze wydatki zwiększą się o prawie 7 proc.

Publikacja: 18.08.2009 02:51

W Polsce można dobrze zarobić na gaszeniu pragnienia

Foto: Dziennik Wschodni/Fotorzepa

Chłodny początek lata i spowolnienie gospodarcze nie zaszkodziły producentom napojów bezalkoholowych. W swojej najnowszej prognozie firma badawcza Euromonitor International szacuje, że wartość rynku, na którym działają, wyniesie w tym roku ok. 19,95 mld zł. W 2008 r. zbliżyła się do 18,7 mld zł. [wyimek]Ok. 23 mld zł wydamy na napoje bezalkoholowe w 2012 r. – szacuje Euromonitor [/wyimek]

Według analityków Euromonitora z niemal 4,6 mld do ok. 4,9 mld zł powinny się zwiększyć w tym roku wydatki Polaków na butelkowaną wodę. Wzrostowy trend potwierdzają najwięksi producenci. Lider rynku, Żywiec Zdrój, zapowiada, że jego przychody mogą się podnieść w tym roku o 13 – 14 proc. Poprawę sprzedaży o 40 proc. zapowiadają natomiast Polskie Zdroje. Ich Cisowianka jest drugą marką wody w Polsce.

Natomiast o niemal 6 proc., do 4,9 mld zł, powinny się w tym roku zwiększyć nasze wydatki na soki, nektary i napoje. Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Novej, trzeciego gracza na tym rynku, zwraca uwagę, że szczególnie popularne stały się w Polsce ostatnio 100-proc. soki, droższe od nektarów i napojów.

– Według firmy Nielsen od stycznia do czerwca 2009 r. wielkość sprzedaży soków owocowych była o 28 proc. wyższa niż rok wcześniej – mówi Bancerowska. W pierwszym półroczu 2008 r. popyt na soki spadł o 8 proc.

Jednym z powodów wzrostu sprzedaży soków jest rosnąca popularność produktów naturalnych i pozytywnie wpływających na organizm. Z tego powodu właśnie, szybciej od średniej rynkowej, rośnie w Polsce popyt na tzw. napoje funkcjonalne. Euromonitor podaje, że w tym roku wydamy na nie niemal

730 mln zł, o ok. 11 proc. więcej niż w 2008 r. Zdaniem Adama Bogacza z firmy ABC Consulting badającej rynek napojów, biorąc pod uwagę doświadczenia z Europy Zachodniej, dużą szansę na rozwój mają w Polsce producenci napojów funkcjonalnych na bazie wody źródlanej. Na razie ich oferta nie jest w duża. Wodę o właściwościach napoju energetycznego ma FoodCare, właściciel marki Tiger.

Chłodny początek lata i spowolnienie gospodarcze nie zaszkodziły producentom napojów bezalkoholowych. W swojej najnowszej prognozie firma badawcza Euromonitor International szacuje, że wartość rynku, na którym działają, wyniesie w tym roku ok. 19,95 mld zł. W 2008 r. zbliżyła się do 18,7 mld zł. [wyimek]Ok. 23 mld zł wydamy na napoje bezalkoholowe w 2012 r. – szacuje Euromonitor [/wyimek]

Według analityków Euromonitora z niemal 4,6 mld do ok. 4,9 mld zł powinny się zwiększyć w tym roku wydatki Polaków na butelkowaną wodę. Wzrostowy trend potwierdzają najwięksi producenci. Lider rynku, Żywiec Zdrój, zapowiada, że jego przychody mogą się podnieść w tym roku o 13 – 14 proc. Poprawę sprzedaży o 40 proc. zapowiadają natomiast Polskie Zdroje. Ich Cisowianka jest drugą marką wody w Polsce.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej