Kierowcom ma zostać oddany 32,4-km odcinek trasy A1 między Sośnicą a Gorzyczkami oraz autostradowa obwodnica Wrocławia o długości 16 km. Prace mają się zakończyć również na prawie 55-km odcinku trasy ekspresowej nr 3 ze Szczecina do Gorzowa Wielkopolskiego. – W sumie w 2010 roku zakończymy budowę ok. 81 km dróg ekspresowych – mówi Marcin Hadaj, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
To i tak znacznie lepiej niż w 2008 roku, gdy rząd nie mógł się pochwalić własnymi dokonaniami, jeśli chodzi o autostrady i trasy ekspresowe. Honor drogowców uratował wówczas koncesjonariusz (Gdańsk Transport Company), który kilka miesięcy przed czasem, w IV kwartale 2008 roku, zakończył budowę 65 km trasy A1 z Nowych Marz do Grudziądza.
[wyimek][b]780 km[/b] dróg znajduje się obecnie w budowie[/wyimek]
Autostrady planowane na 2010 r. są jednak niemal dwa razy krótsze od tych, których oddanie przewidziano na ten rok. Od niedawna kierowcy mogą korzystać z 51 km nowej trasy A4 między Zgorzelcem a Krzyżową oraz 20-km odcinka między Krakowem a Szarowem tej samej autostrady przecinającej Polskę ze wschodu na zachód na południu Polski. Lada dzień ma zostać przecięta kolejna wstęga. Ma się zakończyć budowa 15,5-km odcinka trasy A1 między Sośnicą a Bełkiem.
Dopiero 2011 r. ma przynieść wyraźne przyspieszenie w budowie tras szybkiego ruchu. Pod koniec 2011 roku i w połowie 2012 roku ma się zakończyć budowa większości polskich autostrad. Wyjątkiem ma być fragment trasy A1, która biegnie od Gdańska do południowej granicy Polski.