Jest to już drugi profil narodowego operatora w tym serwisie. Pierwszy, [link=http://www.pocztapolska.blip.pl]pocztapolska.blip.pl" target="_blank[/link], został uruchomiony we wrześniu i obecnie obserwuje go ponad 320 osób.
Biuro Obsługi Klienta Poczty Polskiej na tym coraz popularniejszym portalu społecznościowym będzie udzielało informacji m.in. na temat usług firmy, prawa pocztowego, regulaminów i cen. - Dzięki temu blipowicze szybko otrzymają informacje o ofercie Poczty oraz uzyskają odpowiedzi na swoje pytania - mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej. Podkreśla, że kilka miesięcy temu firma startowała na blip.pl z niepokojem, jednak sukces tej formy kontaktu z potencjalnymi klientami sprawdził się. - Nie spodziewaliśmy się tak dużej liczby pytań i zgłaszanych spraw. Aby ułatwić blipowiczom kontakt z nami postanowiliśmy część zadań powierzyć naszym specjalistom od usług - tłumaczy sens powstania profilu Baranowski.
Główny profil, pocztapolska.blip.pl stanie się teraz bardziej wizerunkowy oraz informacyjny. Jak mówi rzecznik firmy, użytkownicy serwisu będą na nim mogli wygrać cenne znaczki pocztowe startując w konkursach, a także przeczytać najważniejsze informacje o firmie i komentarze z bloga rzecznika Poczty Polskiej.
Narodowy operator pocztowy nie jest jedyną państwową firmą obecną na blip.pl. Od kilku miesięcy swój profil ma tam również Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Zakład utworzył swój profil w październiku. Już na starcie miał on 130 obserwatorów. Po niecałych dwóch miesiącach liczba śledzących profil wzrosła do 360 i wciąż rośnie. - Osiągnięty wynik klasyfikuje ZUS na 40 miejscu wśród najczęściej obserwowanych miniblogów. Blog Zakładu jest popularniejszy m.in. od blogów portalu Onet.pl, Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, miasta Krakowa, czy Poczty Polskiej - mówi Przemysław Przybylski, rzecznik ZUS. Rzecznik ZUS codziennie prezentuje na Blipie informacje o działalności Zakładu, zmianach w prawie, przypomina też o zbliżających się terminach opłacania składek. Użytkownicy serwisu mogą zadawać rzecznikowi pytania i obejrzeć najnowsze odcinki telewizyjnego programu „ZUS dla Ciebie”.