- Z roku na rok poprawiają się oceny pierwszego kontaktu - powiedział na wczorajszej konferencji w PAIIZ wiceprezes IBnGR Bohdan Wyżnikiewicz.

W najnowszym badaniu Agencji wystawiono notę 4,7 w skali 5-stopniowej wobec 4,5, jaką otrzymała rok temu. Poprawiła się także ocena PAIIZ jako partnera biznesowego.

Dobrze oceniony został poziom przygotowania merytorycznego jej pracowników, a także jakość informacji udzielanych telefonicznie. Najsłabiej oceniono natomiast wybór ofert w bazie danych Agencji, informacje o ulgach inwestycyjnych, a także rolę PAIIZ w znajdywaniu partnerów biznesowych i podwykonawców. Mimo to, wszystkie ankietowane firmy poleciłyby usługi PAIIZ innym inwestorom.

Ale badanie pokazało też minusy: wynikają one ze statusu PAIIZ i braku możliwości podejmowania działań, jakich inwestorzy oczekiwaliby od takiej instytucji. Chodzi przede wszystkim o mały wpływ PAIIZ na procedury administracyjne związane z nowymi inwestycjami, czy brak kompleksowej obsługi firm, które muszą kontaktować się z innymi urzędami czy ministerstwami. Ten brak jakichkolwiek kompetencji administracyjnych uznawany jest za największy mankament Agencji. W innych krajach, choćby w sąsiednich Czechach, tego rodzaju instytucje mają dużo większe możliwości działania.