Przychody Astera z sektora firm mają w 2015 r. wynieść 180 mln zł rocznie – zapowiada prezes Janusz Arciszewski. Swoją ofertę Aster będzie sprzedawał przedsiębiorstwom znajdującym się w zasięgu liczącej 883 km światłowodów sieci. Obecnie jest to ok. 120 tys. firm, z których 78 proc. zatrudnia od jednej do pięciu osób.
[wyimek][srodtytul]120 tys.[/srodtytul] firm znajduje się w zasięgu światłowodowej sieci Aster[/wyimek]
Oprócz szerokopasmowego Internetu, telefonii stacjonarnej, komórkowej i usług TV Aster będzie oferował firmom także hosting usług sieciowych oraz wsparcie techniczne. Wkrótce pojawi się także oferta wideokonferencji oraz usługa polegająca na czasowym zwiększeniu szybkości łącza szerokopasmowego na żądanie.
– Mocną stroną oferty jest nowoczesna infrastruktura sieciowa Aster i gwarantowane zobowiązania zapisywane w umowach z klientami. Oczywiście trudno przewidywać, czy Asterowi uda się osiągnąć zakładany poziom przychodów z klientów biznesowych – komentuje Tomasz Słoniewski, analityk firmy IDC Polska.
Aster jest dopiero drugim po poznańskiej Inei operatorem kablowym, który zaprezentował oficjalną ofertę telekomunikacyjną dla firm. Inne kablówki, takie jak Vectra czy UPC Polska, mają wprawdzie klientów biznesowych, jednak oficjalnej oferty brak, a kontrakty uzgadniane są indywidualnie.