Grupa Mennicy w całym 2009 roku zanotowała rekordowe wyniki finansowe: przychody wyniosły 1,04 mld zł, o 18,5 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk operacyjny był wyższy o 40 proc. i wyniósł 122 mln zł, natomiast czysty zarobek zwiększył się o 42 proc., do 98,9 mln zł (15 zł na akcję). Tzw. całkowite dochody wyniosły 126,4 mln zł.
Po godzinie 12.30 kurs rósł o 3,64 proc., do blisko 140 zł.
Jednostkowo warszawska spółka miała 949,4 mln zł przychodów (wzrost o 21 proc.) i 118,4 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 40 proc.). Zysk netto był wyższy o 29 proc. i wyniósł 95,5 mln zł - czyli 14,6 zł na akcję.
W sprawozdaniu grupa Mennicy prezentuje wyniki z podziałem na segmenty działalności. Największe przychody - 316,5 mln zł (wzrost o 36 proc.) - wypracował segment "towary handlowe i materiały". Zaraz po nim uplasował się segment "bilety magnetyczne" - miał 316 mln zł przychodów, o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. 295 mln zł (wzrost o 41 proc.) wypracował segment "produkcja monet, numizmatów i odznaczeń".
Najlepszy wynik (w odniesieniu do rachunków zysków i strat to "okolice" zysku operacyjnego) osiągnął segment produkcji podstawowej - 112 mln zł, czyli o 92 proc. więcej niż rok wcześniej. Wynik segmentu "towary handlowe i materiały" sięgnął 21,4 mln zł, czyli o 660 proc. więcej niż rok wcześniej. Wynik segmentu "bilety magnetyczne" wzrósł o 1,2 proc., do 1,1 mln zł.