– O wstrzymaniu produkcji Dog in the Fog oraz wyprzedaży piw zgromadzonych w magazynach zdecydowaliśmy jesienią 2009 r. – mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik Kompanii Piwowarskiej, lidera polskiego rynku piwa, wartego ok. 20 mld zł.
Zaliczany do piw aromatyzowanych Dog in the Fog pojawił się na polskim rynku w 2005 r. Inauguracji produkowanej w Poznaniu marki towarzyszyły niestandardowe i głośne promocje. W ostatniej kampanii reklamowej pojawiali się skazani, tuż przed egzekucją na krześle elektrycznym.
Jednak oryginalne pomysły nie dały oczekiwanego efektu. – Marka Dog in the Fog była rentowna. Ale uznaliśmy, że skala jej sprzedaży jest za mała dla tak dużej firmy jak nasza – wyjaśnia Kwiatkowski. Kompania produkuje m.in. Tyskie. Z udziałami na poziomie 18 proc. jest to najpopularniejsze piwo w Polsce. Natomiast Dog in the Fog zdobył niecały 1 proc.
Z marek rezygnowali także konkurenci Kompanii. Pięć lat temu notowana na GPW grupa Żywiec, wicelider polskiego rynku piwa, wycofała ze sprzedaży EB. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że niemal dziesięć lat temu było ono piątą najpopularniejszą marką piwa w Polsce. Rok po EB Żywiec zrezygnował z Heweliusza. – W obu przypadkach nasza decyzja powodowana była sytuacją rynkową oraz koniecznością uporządkowania portfela marek – komentuje Sebastian Tołwiński, rzecznik Żywca.
[srodtytul]Znikają bez rozgłosu[/srodtytul]