Sanofi ogłasza wezwanie na Nepentes

Sanofi-Aventis, spółka zależna koncernu Sanofi Aventis ogłosiła publiczne wezwanie do sprzedaży 100 proc. wyemitowanych akcji Nepentes, polskiego producenta dermokosmetyków i produktów leczniczych, notowanego na GPW

Publikacja: 19.05.2010 12:20

Sanofi ogłasza wezwanie na Nepentes

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Przed ogłoszeniem publicznego wezwania, Sanofi-Aventis Sp. z o.o, Nepentes oraz jej większościowi akcjonariusze, mający łącznie blisko 63 proc. akcji Nepentes., zawarli umowę inwestycyjną, na podstawie której akcjonariusze nieodwołalnie zobowiązali się, z zastrzeżeniem określonych wyjątków, do sprzedaży wszystkich swoich akcji Nepentes S.A. na rzecz Sanofi-Aventis Sp. z o.o., oraz do nie odpowiadania na żadne inne wezwanie, które może zostać ogłoszone, będące wezwaniem konkurencyjnym do wezwania Sanofi-Aventis Sp. z o.o. Nepentes działa od 1991 r. Firma koncentruje się na segmencie dermokosmetyków dostępnych w aptekach. W 2009 r., sprzedaż Nepentes osiągnęła 134,9 mln zł - około 30 mln euro - z czego 85 proc. pochodziło ze sprzedaży na rynku polskim. Firma posiada filie w Bułgarii i Rumunii.

Połączone portfele marek firmy Nepentes S.A. z Zentiva i Sanofi- Aventis - jak podały firmy w komunikacie - pozwolą na zajęcie wiodącej pozycji w segmencie Consumer Healthcare Care w Polsce, piątym, co do wielkości, rynku Consumer Healthcare w Europie, a także wzmocnią pozycję Sanofi-Aventis jako lidera w tym segmencie w Europie Środkowej i Wschodniej. Kolejne wzrosty ma przynieść rozszerzenie linii produktowych Nepentes poza Polską.

Dwóch założycieli Nepentes S.A., Łukasz Butruk i Marek Orłowski, zgodziło się doradzać zarządowi Sanofi-Aventis przez okres trzech lat. „Nabycie Nepentes S.A. będzie ważnym krokiem w strategii dywersyfikacji Sanofi-Aventis na szybko rozwijających się rynkach w Europie - mówiła Belen Garijo, Senior Vice President Sanofi-Aventis, regionu Europa. "To przejęcie wzmocni naszą wiodącą pozycję w tym sektorze w Polsce, zapewniając trwały i dwucyfrowy wzrost. Mamy ogromny szacunek dla najwyższej klasy zespołu zarządzającego Nepentes, który może pochwalić się doskonałymi wynikami sprzedaży i zyskami wynikającymi z budowy silnych marek”.

- Transakcja ta niesie ze sobą natychmiastowe i znaczące zyski dla akcjonariuszy Nepentes. Stanowi również dowód, że innowacja może rozwijać się w Polsce a fakt ten jest uznany na arenie międzynarodowej -powiedział Łukasz Butruk, współzałożyciel Nepentes. Rynek Consumer Healthcare w Polsce wyniósł w 2009 r.około 1,6 mld euro, wzrastając, według danych IMS Health, o 16 proc. i zajmując 5 miejsce w Europie, po Francji, Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii. W segmencie dermokosmetyków, który jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w Polsce, Nepentes zajął w 2009 r. drugie miejsce z 10 proc. udziałem w rynku.

Wezwanie uzależnione jest od nabycia w wyniku wezwania co najmniej 90 proc. wszystkich akcji Nepentes S.A. oraz uzyskania zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). W przypadku sukcesu wezwania publicznego, Sanofi-Aventis Sp. z o.o. zastrzegł sobie prawo do przymusowego wykupu akcji akcjonariuszy mniejszościowych oraz wycofania spółki z obrotu na GPW.

Zgodnie z zawartą umową, cena, po której akcje zostaną nabyte od akcjonariuszy większościowych wynosi 26,00 zł za jedną akcję. Cena, po której akcje zostaną nabyte od pozostałych akcjonariuszy mniejszościowych wynosi 28,00 zł. Oferta ta wycenia Nepentes S.A. na 419,8 mln zł.

Przed ogłoszeniem publicznego wezwania, Sanofi-Aventis Sp. z o.o, Nepentes oraz jej większościowi akcjonariusze, mający łącznie blisko 63 proc. akcji Nepentes., zawarli umowę inwestycyjną, na podstawie której akcjonariusze nieodwołalnie zobowiązali się, z zastrzeżeniem określonych wyjątków, do sprzedaży wszystkich swoich akcji Nepentes S.A. na rzecz Sanofi-Aventis Sp. z o.o., oraz do nie odpowiadania na żadne inne wezwanie, które może zostać ogłoszone, będące wezwaniem konkurencyjnym do wezwania Sanofi-Aventis Sp. z o.o. Nepentes działa od 1991 r. Firma koncentruje się na segmencie dermokosmetyków dostępnych w aptekach. W 2009 r., sprzedaż Nepentes osiągnęła 134,9 mln zł - około 30 mln euro - z czego 85 proc. pochodziło ze sprzedaży na rynku polskim. Firma posiada filie w Bułgarii i Rumunii.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca