Eko Holding dzisiaj prowadzi sieci spożywcze Eko (221 sklepów) oraz franczyzową Rabat z 530 placówkami. Do grupy należy też Polska Grupa Drogeryjna, zajmująca się dystrybucja kosmetyków. W jej ramach uruchamiana jest sieć drogerii Jasmin, także w systemie franczyzowym. Już podpisane są umowy na uruchomienie 50 placówek, do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do nawet 200.
Grupa zapowiada też start nowe projektu pod marką Aligator. - Będą to niewielkie sklepy osiedlowe o powierzchni 80-120 mkw. Testowy działa od roku, teraz otworzymy 8-10 kolejnych - mówi Robert Orlicz, wiceprezes Eko Holding.
Jak wyjaśnia, taki format sklepu z rozbudowana ofertą alkoholi pozwoli spółce generować znacznie wyższe marże. Jeśli uruchomione w tym roku sklepy Aligator spełnią oczekiwania w przyszłym roku może się pojawić kilkadziesiąt kolejnych. Tego typu sklepy określane są jako convenience i obok dyskontów jest to jeden z najszybciej rosnących segmentów handlu detalicznego. Jego zdecydowanym liderem jest Żabka, już prowadząca ok 2,15 tys. sklepów, tylko w tym roku zostanie otwartych 250. Jej pozycja jest zatem nie zagrożona, ale zainteresowanie kolejnych firm tym rynkiem potwierdza jego możliwości. Mimo wielu super czy hipermarketów Polacy nadal robią zakupy w sklepach blisko domu i zdaniem handlowców nie powinno się to raczej zmienić.
Eko Holding ogłosił też wyniki za pierwsze półrocze. Przychody w ujęciu rocznym wzrosły 0,4 proc. do 598,9 mln zł, wskaźnik EBIT spadł 7 proc. do 16,8 mln zł, a EBITDA 4,9 proc. do 23,2 mln zł. Zysk netto zwiększył się niemal 5 proc. do 11,7 mln zł.
- Z wyników jesteśmy zadowoleni. I kwartał był najsłabszy, w drugim powódź miała spory wpływ na nasze wyniki. Jednak już sprzedaż w lipcu byłą bardzo dobra i obecny i przyszły kwartał powinny być znacznie lepsze - mówi Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holding. Spółka w listopadzie zaoferuje też swoim odbiorcom produkty pod nową marką własną Specjały Sarmackie. Na początek będzie to 45 kategorii. - Marża powinna być 10 proc. wyższa od standardowej. Klienci szukają produktów niekoniecznie najtańszych, ale w bardzo wysokiej jakości - dodaje prezes Gradecki.