– W ciągu najbliższych trzech
– pięciu lat chcemy wejść do miast liczących od 100 do 300 tys. mieszkańców. Zakładamy, że uda się nam tam otworzyć od 15 do 20 placówek – mówi Robert Ogór, prezes grupy Ambra, czołowego producenta i dystrybutora win w Europie Środkowo-Wschodniej. Dodaje, że w grę wchodzi tworzenie sklepów od podstaw oraz zakup istniejących lokali.
Do tej pory Ambra rozwijała sieć handlową w największych miastach Polski. Po przejęciu w lutym tego roku sklepów Nalewki i Inne liczy ona 24 sklepy. Do końca roku finansowego, który zaczął się 1 lipca 2010 r., wszystkie one mają działać pod marką Centrum Wina.
Od pół roku Ambra prowadzi także sklep internetowy. – Uważamy, że w ciągu najbliższych lat udział Internetu w łącznej sprzedaży win w Polsce może wzrosnąć do 5 – 10 proc. Chcemy wykorzystać ten trend i zająć w tym kanale pozycję lidera – zapowiada Robert Ogór.
Producent win Cin & Cin i Dorato nie wyklucza także przejęć w Polsce i regionie. Prezes wyjaśnia, że Ambry nie interesują wyłącznie wina, ale także np. whisky i brandy. W ciągu tego roku finansowego firma chce się jednak skupić nie na zakupach, ale na rozwoju sprzedaży swoich czołowych marek. W połowie 2010 r. roku dołączyły do niej wina El Sol. Ambra kupiła je od Carlsberg Polska, trzeciego producenta piwa w naszym kraju.