Ambra będzie rozwijać sieć sklepów Centrum Wina

Właściciel marki Cin & Cin będzie otwierał kolejne sklepy Centrum Wina. Chce być także liderem sprzedaży win w Internecie

Publikacja: 09.09.2010 04:52

– W ciągu najbliższych trzech

– pięciu lat chcemy wejść do miast liczących od 100 do 300 tys. mieszkańców. Zakładamy, że uda się nam tam otworzyć od 15 do 20 placówek – mówi Robert Ogór, prezes grupy Ambra, czołowego producenta i dystrybutora win w Europie Środkowo-Wschodniej. Dodaje, że w grę wchodzi tworzenie sklepów od podstaw oraz zakup istniejących lokali.

Do tej pory Ambra rozwijała sieć handlową w największych miastach Polski. Po przejęciu w lutym tego roku sklepów Nalewki i Inne liczy ona 24 sklepy. Do końca roku finansowego, który zaczął się 1 lipca 2010 r., wszystkie one mają działać pod marką Centrum Wina.

Od pół roku Ambra prowadzi także sklep internetowy. – Uważamy, że w ciągu najbliższych lat udział Internetu w łącznej sprzedaży win w Polsce może wzrosnąć do 5 – 10 proc. Chcemy wykorzystać ten trend i zająć w tym kanale pozycję lidera – zapowiada Robert Ogór.

Producent win Cin & Cin i Dorato nie wyklucza także przejęć w Polsce i regionie. Prezes wyjaśnia, że Ambry nie interesują wyłącznie wina, ale także np. whisky i brandy. W ciągu tego roku finansowego firma chce się jednak skupić nie na zakupach, ale na rozwoju sprzedaży swoich czołowych marek. W połowie 2010 r. roku dołączyły do niej wina El Sol. Ambra kupiła je od Carlsberg Polska, trzeciego producenta piwa w naszym kraju.

Ambra zamierza rozwijać również eksport. Obecnie jego udział w przychodach grupy (w roku 2009/2010 przekroczyły nieco 500 mln zł) nie jest znaczący: wynosi ok. 2 proc. – W ciągu najbliższych dwóch lat chcemy zbudować silną dystrybucję na Ukrainie – wyjaśnia Robert Ogór.

Cała rozmowa z szefem Ambry w Gazecie Giełdy „Parkiet”

– W ciągu najbliższych trzech

– pięciu lat chcemy wejść do miast liczących od 100 do 300 tys. mieszkańców. Zakładamy, że uda się nam tam otworzyć od 15 do 20 placówek – mówi Robert Ogór, prezes grupy Ambra, czołowego producenta i dystrybutora win w Europie Środkowo-Wschodniej. Dodaje, że w grę wchodzi tworzenie sklepów od podstaw oraz zakup istniejących lokali.

Biznes
Jakub Wiech: Europa potrzebuje dużego atomu, za wcześnie na wodór
Biznes
Dzwoni Kreml do koncernu z USA: Nie chcielibyście do nas wrócić?
Biznes
Czy Chiny skorzystają na polityce Trumpa?
Biznes
Start-upy mogą wzmocnić bezpieczeństwo i obronność
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Biznes
Francuzi nie składają broni w walce o okręty podwodne dla Polski
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”