Ambra będzie rozwijać sieć sklepów Centrum Wina

Właściciel marki Cin & Cin będzie otwierał kolejne sklepy Centrum Wina. Chce być także liderem sprzedaży win w Internecie

Publikacja: 09.09.2010 04:52

– W ciągu najbliższych trzech

– pięciu lat chcemy wejść do miast liczących od 100 do 300 tys. mieszkańców. Zakładamy, że uda się nam tam otworzyć od 15 do 20 placówek – mówi Robert Ogór, prezes grupy Ambra, czołowego producenta i dystrybutora win w Europie Środkowo-Wschodniej. Dodaje, że w grę wchodzi tworzenie sklepów od podstaw oraz zakup istniejących lokali.

Do tej pory Ambra rozwijała sieć handlową w największych miastach Polski. Po przejęciu w lutym tego roku sklepów Nalewki i Inne liczy ona 24 sklepy. Do końca roku finansowego, który zaczął się 1 lipca 2010 r., wszystkie one mają działać pod marką Centrum Wina.

Od pół roku Ambra prowadzi także sklep internetowy. – Uważamy, że w ciągu najbliższych lat udział Internetu w łącznej sprzedaży win w Polsce może wzrosnąć do 5 – 10 proc. Chcemy wykorzystać ten trend i zająć w tym kanale pozycję lidera – zapowiada Robert Ogór.

Producent win Cin & Cin i Dorato nie wyklucza także przejęć w Polsce i regionie. Prezes wyjaśnia, że Ambry nie interesują wyłącznie wina, ale także np. whisky i brandy. W ciągu tego roku finansowego firma chce się jednak skupić nie na zakupach, ale na rozwoju sprzedaży swoich czołowych marek. W połowie 2010 r. roku dołączyły do niej wina El Sol. Ambra kupiła je od Carlsberg Polska, trzeciego producenta piwa w naszym kraju.

Ambra zamierza rozwijać również eksport. Obecnie jego udział w przychodach grupy (w roku 2009/2010 przekroczyły nieco 500 mln zł) nie jest znaczący: wynosi ok. 2 proc. – W ciągu najbliższych dwóch lat chcemy zbudować silną dystrybucję na Ukrainie – wyjaśnia Robert Ogór.

Cała rozmowa z szefem Ambry w Gazecie Giełdy „Parkiet”

– W ciągu najbliższych trzech

– pięciu lat chcemy wejść do miast liczących od 100 do 300 tys. mieszkańców. Zakładamy, że uda się nam tam otworzyć od 15 do 20 placówek – mówi Robert Ogór, prezes grupy Ambra, czołowego producenta i dystrybutora win w Europie Środkowo-Wschodniej. Dodaje, że w grę wchodzi tworzenie sklepów od podstaw oraz zakup istniejących lokali.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne