Kredyt Bank od początku tego roku pozyskał już 2350 firm z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, a w przyszłym roku chce zdobyć kolejne 4,5 tys.
- Do 2012 roku chcemy zwiększyć udział w rynku z 5 do 7 proc. w 2012 roku, pod względem liczby obsługiwanych klientów - zapowiada Krzysztof Kokot, wiceprezes Kredyt Banku. Obecnie bank obsługuje 15,5 tys. firm o obrotach od 1 do 25 mln zł.
Przedstawiciele banku przyznają, że wycofują się z kredytowania dużych korporacji. Dodają, że głównym celem banku jest wzrost dochodowości, a nie wolumenów.
- Chcemy, by przychody w segmencie MSP rosły o 19 proc. rocznie - podkreśla Jerzy Śledziewski , dyrektor zarządzający departamentem bankowości dla przedsiębiorstw w Kredyt Banku.
W styczniu przyszłego bank wprowadzi nową ofertę pakietów produktowych skierowanych do przedsiębiorstw. W czerwcu zostaną wprowadzone zmiany w bankowości elektronicznej.