Resort spraw zagranicznych ogłosił przetarg na dostawę i wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego wspierającego zarządzanie (ERP). Rozwiązanie ma wspierać wszystkie kluczowe obszary funkcjonowania MSZ jak: finansów i księgowości, zarządzanie zasobami ludzkimi (wraz z portalem samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej), środkami trwałymi, budżetowanie, gospodarkę magazynową i samochodową czy zakupy. Wykonawca zadba również o dostawy niezbędnego sprzętu i infrastruktury. System ma działać w centrali resortu oraz placówkach zagranicznych.

Budżet inwestycji, szacowany na podstawie wadium, które muszą wnieść firmy zainteresowane umową (wynosi 0,4 mln zł), to ponad 12 mln zł. Szanse na zdobycie zamówienia mają największe firmy. MSZ wymaga, żeby dysponowały środkami finansowymi rzędu co najmniej 12 mln zł (mogą to być linie kredytowe). Muszą się również wykazać referencją polegającą na wdrożeniu podobnej aplikacji w wielodziałowej organizacji zatrudniającej 1,5 tys. pracowników. Termin składania ofert mija 3 stycznia. Resort zastrzega sobie, że wybierze spośród nich pięć najlepszych. Ostateczny wybór dokona się na drodze dialogu konkurencyjnego. Głównym kryterium wybory wykonawcy będzie oczywiście cena ale będzie miała tylko 65-proc. wagę. MSZ będzie również brał pod uwagę ocenę funkcjonalną aplikacji.