Zespoły koszykarskie występujące w amerykańskiej NBA to prawdziwe przedsiębiorstwa, które właścicielom, oprócz przyjemności z oglądania sportu na najwyższym poziomie, mają również przynosić jak najwyższe zyski. Dlatego naturalną rzeczą jest, że prowadzący tego typu firmy korzystają z rozwiązań z informatycznych, żeby lepiej zarządzać biznesem.
Na zakup specjalistycznego oprogramowania, wspierającego zarządzanie klubem sportowym zdecydował, się m.in. Orlando Magic, jeden z czołowych klubów ligi NBA, w którym do niedawna występował jedyny Polak w NBA – Marcin Gortat (przeszedł kilka tygodniu temu do Phoenix Suns). Magicy z Florydy wybrali system SAS® Analytics. Liczą, że jego stosowanie pozwoli im lepiej poznać preferencje klientów, zoptymalizować proces obsługi (klub od niedawna korzysta z nowej hali Amway Center) i zwiększyć dochody.
– Chcemy wiedzieć jak najwięcej o potrzebach klientów Orlando Magic. Znając i konsolidując dane o sprzedaży biletów zróżnicowaniu demograficznym kibiców, ich aktywności na portalach społecznościowych oraz na stronie internetowej klub będzie mógł podejmować właściwe decyzje oparte na konkretnych wskaźnikach. To powinno przynieść wymierne korzyści biznesowe, przede wszystkim większe wpływy z działań sponsoringowych, rozwój długofalowych relacji z klientami i zwiększenie ich lojalności – tłumaczy Craig Duncan, dyrektor działu SAS for sports. Orlando Magic zależy przede wszystkim na zwiększeniu sprzedaży karnetów. Obecnie tego typu wejściówki ma 14 tys. fanów.
Przedstawiciele klubu przyznają, że wcześniej pracownicy klubu wykonywali ręcznie różnego rodzaju raporty podsumowujące codzienną sprzedaż, eksportowali dane do Excela, i przesyłali gotowe sprawozdania do kierownictwa raz na 24 godziny. - Obecnie mamy dostęp do raportów generowanych automatycznie i zasilanych na bieżąco najświeższymi danymi, co zapewnia kierownictwu dostęp do aktualnych informacji prawie w czasie rzeczywistym o każdej porze dnia – wskazuje Anthony Perez, Assistant Director of Business Strategy w Orlando Magic.