Wierny długoletni przyjaciel lalki Barbie obchodzi w tym roku 50-lecie urodzin. Amerykański „ojciec” Barbie i największy na świecie producent zabawek pod względem obrotów, firma Mattel wynajęła kilku modeli, którzy w różnych strojach, od kąpielówek po fraki, przypominali z krwi i kości partnera słynnej lalki.
Barbie powstała w 1959 r., a swoje pój wieku istnienia obchodziła dwa lata temu także w Norymberdze. Ta tradycyjna impreza (od czwartku do wtorku) zgromadziła w tym roku niemal 2700 wystawców z całego świata. Oferują w swych stoiskach i katalogach milion wyrobów. Przedstawiciele branży oceniają, że tym razem jest 70 tys. nowości. Niektóre z nich to tradycyjne zabawki po liftingu: oferowane w nowych kolorach albo w nowym kształcie z tworzyw sztucznych.
Organizatorzy spodziewają się 76 tys. gości, głównie przedstawicieli handlu.
W środę, w przededniu otwarcia salonu zorganizowano konferencję i dyskusję producentów o sposobach ukierunkowywani zabawek dla chłopców albo dziewczynek,. Prowadzący dyskusję ekspert z USA, Richard Gottlieb zwrócił uwagę że fotografie na opakowaniu często ułatwiają chłopcom wybór zabawki naukowej albo do zabawy. Zdjęcia dziewczynek na opakowaniach swą mniej wymowne, przyciągają głównie uwagę gapiów Gottlieb sugerował więc producentom zmianę takich opakowań.
Salon skupił się także na rosnącym wśród konsumentów popycie na wyroby nie szkodzące środowisku. Wcześniej niemieckie organizacje ekologów zrzucały, że niektóre zabawki z plastiku zawierają za dużo pewnych trujących substancji. W tym roku wprowadzono więc nagrodę Zielonej Zabawki. Zgłoszono 15 wyrobów, a otrzymał ją zestaw firmy Playmobil bazy księżycowej, z działającym panelem słonecznym i ludzikami, E-Rangers Future Base. Zabawka będzie uczyć dzieci o wyczerpujących się zasobach naturalnych na świecie.