Opel chce zwiększyć sprzedaż samochodów w Polsce. W ubiegłym roku niemiecki producent sprzedał blisko 26 tys. samochodów osobowych i dostawczych, kończąc rok z 7,3-procentowym udziałem w rynku (7,6 proc. w przypadku samochodów osobowych). - Zakładamy, że nasz udział rynkowy w 2011 roku przekroczy 8 proc. - powiedział "Rz" Przemysław Byszewski z General Motor Poland.

W styczniu liczba rejestracji nowych opli nieznacznie spadła w porównaniu z rokiem ubiegłym - według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego o 1,8 proc. To jednak dużo mniej niż większość konkurentów: spadek całego rynku aut osobowych przekroczył bowiem 9 proc. W rezultacie po pierwszym miesiącu 2011 roku Opel znalazł się na drugim miejscu pod względem ilości zarejestrowanych samochodów (ponad 1,8 tys. aut), wyprzedzając Fiata i Toyotę, które odnotowały dwucyfrowe spadki.

W środę w Warszawie została zaprezentowana odnowiona corsa - jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu B. W Polsce jest jedną z lokomotyw sprzedaży marki - w 2010 roku znalazła blisko 6 tys. nabywców. - W ubiegłym roku odświeżyliśmy w corsie gamę silników i zawieszenie. Teraz przyszła kolej na wygląd zewnętrzny i środek auta - mówi Byszewski. Samochód ma nieco zmieniony przód, nową, bardziej żywą kolorystykę. Dzięki temu ma stać się bardziej rozpoznawalny. W aucie pojawi się nowy zintegrowany system audiowizualny: z dotykowym kolorowym wyświetlaczem, nawigacją, telefonem i systemem bluetooth. Dostępny będzie także system strat-stop wyłączający silnik na czas postoju pod światłami, pozwalający zaoszczędzić 13 proc. paliwa. Opel zapowiada, że strat-stop w tym roku dostępny będzie we wszystkich autach tej marki.