Wielton dynamicznie zwiększa eksport. W I kw. 2011 r. w ręce zagranicznych odbiorców trafiło 36 proc. produkcji wieluńskiej spółki, wobec 25 proc. w 2009 r. Wygląda na to, że udział eksportu w przychodach Wieltonu będzie jeszcze mocniej rósł a to za zasługą rosnącej sprzedaży w Rosji.
– Rosyjski projekt Wieltonu rozwija się lepiej, niż zakładaliśmy. Zdobyliśmy m.in. spore, szacowane na co najmniej 450 sztuk w 2011 r., zamówienie od rosyjskiego oddziału Scanii na dostawy zabudów do ciężarówek – mówi nam Andrzej Szczepek, prezes Wieltonu. Wyjaśnia, że produkowane w Wieluniu zabudowy są montowane na pojazdach Scanii w należącym do szwedzkiej spółki zakładzie w Sankt Petersburgu.
– Marża realizowana na tym kontrakcie jest wysoka, jak na dzisiejsze warunki – mówi Szczepek, dodając, że spółka rozmawia o nawiązaniu współpracy w Rosji z dwoma innymi dużymi producentami samochodów ciężarowych.
Jak informowaliśmy przed kilkoma tygodniami, Wielton myśli o uruchomieniu montażu pojazdów w Rosji, co byłoby dla spółki korzystne ze względów podatkowych jak również pozwalałoby na szybszą realizację zamówień. Prezes Wieltonu informuje, że prowadzone są już rozmowy w sprawie nawiązania współpracy w zakresie montażu z lokalnymi podmiotami. – Liczymy, że zakończą się one zawarciem porozumienia do końca tego półrocza – mówi Szczepek.