„Wiedźmin 2", gra komputerowa z gatunku RPG (gracz wciela się w bohatera świata fantasy, który ma do wypełnienia określone misje) stworzona przez CD Projekt (spółka zależna giełdowego Optimusa), ma wszelkie zadatki na światowy hit.
Gra w wersji na PC trafiła do sklepów 17 maja. Jak podali wczoraj przedstawiciele Optimusa w Los Angeles (odbywają się tam największe na świecie targi branży gier wideo E3), w pierwszym tygodniu sprzedaży „Wiedźmina 2" kupiło 400 tys. klientów.
– To wynik daleko lepszy, niż zakładaliśmy – przyznaje Adam Kiciński, prezes Optimusa. Nie zdradza, jaka część sprzedaży dotyczyła kopii w postaci cyfrowej (ma to duże znaczenie dla wysokości wypracowanych marż, bo producent nie musi dzielić się zyskami z dystrybutorem) ani na jakich rynkach sprzedawał się najlepiej.
„Wiedźmin 2" był w pierwszym tygodniu po premierze najpopularniejszą pod względem liczby sprzedanych kopii grą PC na świecie.
Optimus na premierę przygotował 1 mln egzemplarzy gry, z czego 0,1 mln w wersji cyfrowej. Kiciński twierdzi, że na razie spółka nie zdecydowała, czy tłoczyć dodatkowe kopie.