Nowe samoloty mają być w pełni zintegrowane z europejską flotą DHL na początku 2013 r. i wówczas zastąpią starsze modele A300B4-200.
- A300-600 jest bardzo atrakcyjnym samolotem średniej klasy i doskonale pasuje do naszej europejskiej sieci lotniczej - powiedział Bryan Jamison, dyrektor Europe Network Operations DHL Express. - Wprowadzając ten model samolotu, w ciągu najbliższych lat będziemy mogli zapewnić wysoką niezawodność i terminowość, przy jednoczesnej realizacji naszego celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o 30 proc. do roku 2020.
A300-600 z ładownością 49 ton, może przewieźć pięć ton więcej niż A300B4-200. Jego zasięg jest większy o 900 km, a zużycie paliwa mniejsze aż o 20 proc. Ponadto samolot ma podobne rozmiary zewnętrzne i parametry, a to oznacza, że firma nie będzie musiała organizować dodatkowych szkoleń dla personelu naziemnego.
Przybycie pierwszego samolotu do centrum przeładunkowego DHL w Lipsku zaplanowano na październik.
Obecnie w Europie DHL ma flotę liczącą 92 samoloty, obsługuje 85 portów lotniczych. Na całym świecie firma łączy ponad 500 lotnisk, a globalną flotę DHL tworzy 250 samolotów.