Druga w Europie i ósma na świecie grupa hotelarska Louvre Hotels Group (LHG) wprowadza na polski rynek nową markę. To Golden Tulip, na którą przemianowano warszawski hotel Kyriad Prestige znajdujący się przy Placu Zawiszy. Golden Tulip to marka powstała w roku 1962. Działa pod nią obecnie 118 hoteli, które w 33 krajach oferują łącznie 16,5 tys. pokoi.
- Warszawski Kyriad Prestige jest jednym z trzech hoteli grupy, które w czerwcu zmieniły markę na Golden Tulip. Obok obiektu w stolicy Polski zmiana dotyczy jeszcze Kyriad Prestige w Roissy we Francji oraz Campanile Antwerp w Anwerpii w Belgii - tłumaczy Andrzej Szafrański, szef branżowego miesięcznika „Hotelarstwo".
LHG, która w tym roku chce wybudować 80 hoteli głównie w Europie oraz Azji, a w kolejnych pięciu latach stawiać po 100 kolejnych rocznie, posiada w Polsce 10 obiektów - Campanile, Kyriad i Premiere Classe. Kolejne inwestycje sieci byłyby realizowane przy współudziale Warimpexu we Wrocławiu, Bydgoszczy i Zielonej Górze, a następnie w Gdańsku, Katowicach, Poznaniu, Krakowie i Rzeszowie. Druga ścieżka rozwoju ma się opierać o umowy franczyzowe lub o zarządzanie obiektami.
Segment hoteli ekonomicznych w Polsce powiększy w tym samym czasie największa sieć hotelarska na świecie Wydham: W ramach umowy podpisanej z Colliers International, do 2016 roku uruchomi w Polsce co najmniej 10 moteli pod ekonomiczną marką Super 8. To na początek: w planach sieci jest otwarcie 200 moteli w ciągu najbliższych 10 lat.
Swoją sieć będzie rozwijać także inny globalny potentat – Best Western. W końcu marca uruchomił swój pierwszy hotel w Warszawie.