Reklama
Rozwiń
Reklama

Baza klientów PTC wyższa po zmianie marki na T-Mobile

Na koniec czerwca br. PTC, operator sieci T-Mobile obsługiwała 13,203 mln klientów (wg kart SIM), czyli o 28 tys. więcej niż w marcu

Publikacja: 04.08.2011 10:36

Baza klientów PTC wyższa po zmianie marki na T-Mobile

Foto: Bloomberg

Wzrost można przypisywać ostrożnie kampanii reklamowej operatora, przeprowadzonej w czerwcu z w związku z pierwszą fazą rebrandingu sieci z Ery na T-Mobile.

Widać jednak, że wynik ten został osiągnięty kosztem jakości bazy klientów, bowiem dzięki wyższej sprzedaży kart pre-paid. Przybyło ich w kwartał 46 tys.: na koniec czerwca PTC miała 6,504 mln użytkowników w tym segmencie, podczas gdy w marcu 6,458 mln. Ubyło jej natomiast najcenniejszych użytkowników: klientów kontraktowych (minus 19 tys. w kwartał).

Dane DT z jednej strony wskazują, że przyrost liczby klientów PTC miał miejsce, z drugiej, że był on słabszy niż prognozowaliśmy (74 tys. kart SIM w kwartał), a z trzeciej dowodzą (jak słusznie obliczyliśmy), że Polkomtel, operator sieci Plus miał na tle branży najsłabszy kwartał.

Wyniki finansowe PTC zmieniły się nieznacznie in minus. Operator wykazał w II kw. 1,79 mld zł przychodów (1,81 mld zł w II kw. 2010) oraz 697 mln zł EBITDA (706 mln zł rok temu).

ARPU (średni przychód miesięczny na abonenta) sieci zachowało się w miarę stabilnie: obniżyło się ro do roku o 1,4 proc. do 43,56 zł (wobec 44,18 zł w II kw. 2010 r.).

Reklama
Reklama

Informacje dotyczące kosztów pozyskania i utrzymania klienta operatora wskazują, że mógł on nie zaliczyć do nich kosztów rebrandingu. Obie pozycje w II kw. br. są bowiem niższe niż przed rokiem. SAC spadł z 84,34 zł do 79,21 zł, a koszt utrzymania użytkownika z 325 zł do 293 zł.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama