Wielkość i prestiż firmy oraz styl zarządzania to najbardziej istotne kryteria oceny pracodawcy dla kandydatów na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. Jako główne powody chęci pracy w danej firmie wymienia je sześciu na dziesięciu z niemal 2 tys. kandydatów uczestniczących w badaniu. Wynagrodzenie i benefity są istotne dla 42 proc. menedżerów i specjalistów, choć jak podkreślają przedstawiciele Antal Int., dla wielu kandydatów służbowy laptop i samochód to dziś podstawowy warunek. Niemal dwie piąte z nich ceni możliwości awansu i rozwoju, a co piąty – szkolenia. Eksperci Antal Int. zwracają uwagę, że głównym źródłem wiedzy o wybranej firmie są jej biuletyny informacyjne, gdzie zagląda co drugi ze specjalistów i menedżerów. Ale ponad jedna trzecia szuka informacji u znajomych pracujących w danej firmie.
– Warto pamiętać, że osoby które zatrudniamy, są ambasadorami firmy – podkreśla Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal Int. Na podstawie swego badania firma przygotowała ranking najbardziej pożądanych pracodawców w Polsce. Czołówkę listy tworzą Google, PwC, Microsoft, IBM i Procter & Gamble.