Finansowania udzielił spółce miejskiej Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) — podał bank w komunikacie. Nowe pociągi, złożone w sumie w 210 wagonów, będą obsługiwały zarówno istniejącą linię metra w stolicy, jak i powstającą drugą linię.
Pożyczka jest zaciągnięta na maksymalnie 13 lat. Składa się z 40,3 mln euro przekazanych bezpośrednio przez EBOR oraz 40,3 mln euro pozyskanych od banków komercyjnych uczestniczących w tej transakcji.
— Rozszerzony system metra będzie mógł obsługiwać większą liczbę pasażerów oraz przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 o około 200 tysięcy ton rocznie — mówi Thomas Maier, dyrektor zarządzających Departamentu Infrastruktury EBOR.
Od rozpoczęcia działalności w 1991 r. EBOR zainwestował w Polsce ponad 5 mld euro w ponad 280 projektów z rónych sektorów gospodarki, których całkowita wartość to ponad 18 mld euro.