Spółki j. v. GM i SAIC zainwestują równe części kapitału w przedsięwzięcie, zaprojektują nową strukturę i główne podzespoły. Płyta podłogowa będzie nowa, nie oparta na obecnych modelach. Szczegóły produkcji i harmonogram zostaną ogłoszone później. Według analityka z JD Power, Mike'a Omotosi, SAIC jest w stanie opracować pojazd elektryczny w ciągu 2-3 lat. Spółka Shanghai GM pokazała w końcu 2010 r. koncepcyjny elektryczny pojazd Chevry Sail.
Pojazdy produkowane w ramach partnerstwa będą sprzedawane w Chinach jako marki Shanghai GM i SAIC, a Amerykanie wykorzystają płytę podłogową do produkcji na świecie.
Amerykański koncern i największy w Chinach producent samochodów będą mogli oferować pojazdy kwalifikujące się do zapowiedzianych „zielonych" subwencji, w postaci rabatów dla konsumentów przez kupnem auta albo potem.
Hybrydowy plug-in Chevrolet Volt nie może liczyć na takie wsparcie, bo nie powstaje w Chinach — wyjaśnił wiceprzewodniczący rady dyrektorów GM, Steve Girsky. Pojawi się w Chinach w sprzedaży jeszcze w tym roku w pełnej cenie, bez subwencji, zmniejszającej ją o ok. 30 proc. Według Girskiego, GM ma nadzieję, że władze obejmą w końcu subsydiami wszystkie pojazdy.
Specjaliści od motoryzacji i kongresmeni twierdzili, że rząd chiński ograniczając pomoc do pojazdów produkowanych na miejscu wywierają nacisk na takie firmy jak GM, aby podzieliły się zaawansowaną technologią z partnerami w Chinach.