W gronie laureatów znalazły się też: KGHM Polska Miedź, PZU, Vive Textile Recycling i Fabryka Maszyn Spożywczych SPOMASZ Pleszew.

Uczestnicy konkursu zorganizowanego przez Forum Darczyńców w Polsce przekazali w minionym roku na cele społeczne ponad 81 mln zł. To o ponad 30 milionów więcej niż w roku poprzednim, w którym z powodu kryzysu, nakłady na filantropię zmalały.

– Ubiegły rok był dobry dla filantropii korporacyjnej w Polsce. Firmy przeznaczyły na nią więcej środków niż rok wcześniej, co pokazują nie tylko kwoty darowizn, ale też wzrost udziału darowizn w dochodach firm przed opodatkowaniem – mówi Piotr Szczepański, prezes Forum Darczyńców w Polsce. Obecnie wynoszą one 2,3 proc., w zeszłym roku było to 2,1 proc.

Najwięcej środków (ponad 23 mln zł) na cele społeczne przekazała Telekomunikacja Polska, następnie KGHM Polska Miedź (12,5 mln zł) oraz debiutujące w konkursie PZU (10 mln zł). TP, przeznaczając na darowizny w ubiegłym roku 5,24 proc. swoich dochodów, zwycieżyła również w kategorii „Firma, która przekazała na cele społeczne największy odsetek dochodów przed opodatkowaniem". W poprzednich edycjach konkursu prym w tej dziedzinie wiodły małe i średnie przedsiębiorstwa.