Reklama
Rozwiń
Reklama

Żywiec Bock trafi do sklepów

Piwo warzone na początku istnienia browaru w Żywcu, powraca w limitowanej serii z okazji 155-lecia tej warzelni. To już kolejny sezonowy trunek, którym Grupa Żywiec chce przełamać stagnację na polskim rynku piwa

Publikacja: 13.12.2011 15:19

Żywiec Bock trafi do sklepów

Foto: Bloomberg

Wchodzący na rynek po latach Żywiec Bock jest klasycznym koźlakiem. Będzie sprzedawany w zwrotnych, półlitrowych butelkach z etykietą z herbem Habsburgów, wzorowaną na tej  z początku istnienia marki.

Nazwa Bock używana w XIX wieku w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu wywodzi się od hanzeatyckiego miasta Einbeck w Dolnej Saksonii. Piwo to było jednym z pierwszych, jakie wyprodukowano w żywieckim Browarze Arcyksiążęcym. Pierwszą jego partię o nazwie Bockbier  uwarzono na przełomie lat 50. i 60. XIX wieku. W tamtym okresie Bock serwowany był tylko w eleganckich restauracjach Lwowa i Krakowa.

Bock jest kolejnym sezonowym piwem, które w tym roku wprowadziła na rynek Grupa Żywiec, wicelider  polskiego rynku piwowarskiego. Miesiąc temu zaczęła sprzedawać Tatrę Grzaniec, która będzie dostępna na rynku do marca 2012 r.  Wśród tegorocznych nowości Grupy Żywiec jest także Leżajsk w wersji pszenicznej. Natomiast  od pierwszej połowy tego roku sprzedaje w wersji niepasteryzowanej Królewskie, Leżajsk i Specjal.

Jesienią tego  roku pierwsze piwo sezonowe - Żubra Ciemnozłotego - wprowadził lider rynku Kompania Piwowarska. Firma zaczęła również sprzedawać na ogólnopolskim rynku pszeniczne Książęce.

Czołowi piwowarzy chcą nowościami przełamać stagnację na polskim rynku piwa. W ubiegłym roku jego sprzedaż urosła o 0,7 proc. W tym roku może być o 1,5 – 2 proc. wyższa niż przed rokiem.  Wzrost sprzedaży w latach 2010 – 2011 będzie zaledwie częściowym odbiciem po spadku konsumpcji piwa o około  4 proc., do którego doszło w 2009 roku.

Reklama
Reklama

Branża może liczyć na większe ożywienie w 2012 r. za sprawą Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Z prognozy firmy badawczej International Wine & Spirits Research wynika, że w przyszłym roku sprzedaż piwa może zwiększyć się o niemal 13 proc.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama