Wchodzący na rynek po latach Żywiec Bock jest klasycznym koźlakiem. Będzie sprzedawany w zwrotnych, półlitrowych butelkach z etykietą z herbem Habsburgów, wzorowaną na tej z początku istnienia marki.
Nazwa Bock używana w XIX wieku w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu wywodzi się od hanzeatyckiego miasta Einbeck w Dolnej Saksonii. Piwo to było jednym z pierwszych, jakie wyprodukowano w żywieckim Browarze Arcyksiążęcym. Pierwszą jego partię o nazwie Bockbier uwarzono na przełomie lat 50. i 60. XIX wieku. W tamtym okresie Bock serwowany był tylko w eleganckich restauracjach Lwowa i Krakowa.
Bock jest kolejnym sezonowym piwem, które w tym roku wprowadziła na rynek Grupa Żywiec, wicelider polskiego rynku piwowarskiego. Miesiąc temu zaczęła sprzedawać Tatrę Grzaniec, która będzie dostępna na rynku do marca 2012 r. Wśród tegorocznych nowości Grupy Żywiec jest także Leżajsk w wersji pszenicznej. Natomiast od pierwszej połowy tego roku sprzedaje w wersji niepasteryzowanej Królewskie, Leżajsk i Specjal.
Jesienią tego roku pierwsze piwo sezonowe - Żubra Ciemnozłotego - wprowadził lider rynku Kompania Piwowarska. Firma zaczęła również sprzedawać na ogólnopolskim rynku pszeniczne Książęce.
Czołowi piwowarzy chcą nowościami przełamać stagnację na polskim rynku piwa. W ubiegłym roku jego sprzedaż urosła o 0,7 proc. W tym roku może być o 1,5 – 2 proc. wyższa niż przed rokiem. Wzrost sprzedaży w latach 2010 – 2011 będzie zaledwie częściowym odbiciem po spadku konsumpcji piwa o około 4 proc., do którego doszło w 2009 roku.