Nieco ponad połowa badanych (51,5 proc.) uważa, że polski rynek telekomunikacyjny w ciągu ostatnich 5 lat zmienił się na lepsze. 4,7 proc. uważa, że rynek się pogorszył, a 43,8 proc. nie zauważyło różnicy –wynika z badania przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz PBS DGA wśród 1600 osób na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
64,7 proc. ankietowanych zgodziło się, że przez 5 lat wzrosła liczba dostawców usług oraz ofert. 39,5 proc. do pozytywnych zmian zalicza obniżki cen, 37,6 proc. – większą dostępność usług, a 34 proc. poprawę ich jakości. Niewielu z nas dostrzega natomiast poprawę jakości obsługi klienta, czy uproszczenie procedur stosowanych przez operatorów (odpowiednio 14,4 proc. i 17,5 proc.).
Badanie Indicatora pokazuje przy tym, że choć zauważamy, że ceny spadają, to jednak blisko 80 proc. ankietowanych (79,8 proc.) uważa, że są one nadal zbyt wysokie.
Drugie z badań, opublikowanych dziś przez UKE wskazuje, że płacimy średnio za telefon stacjonarny 61,1 zł miesięcznie, przy czym wśród osób posiadających taki telefon najwięcej – 40 proc. – płaci rachunki w przedziale od 51 do 100 zł.
Warto zauważyć, że 38,9 proc. Polaków deklaruje, że nadal ma telefon stacjonarny. Grupa ta jest dużo mniej liczna niż posiadaczy telefonów komórkowych, które ma 84,2 proc. z nas (tu warto wskazać, że istnieje pewien potencjał wzrostu bazy klientów sieci mobilnych, wbrew temu, na co wskazują dane GUS, mówiące, że na 100 Polaków przypada blisko 130 telefonów komórkowych).