Budowa 7,8 km obwodnicy Opoczna kosztowała  150 mln zł. Prace trwały od połowy 2011 roku.  Dzięki zakończeniu tras ciężarówki zaczną omijać centrum miasta. Zakres kontraktu obejmował budowę sześciu mostów i dwóch wiaduktów.

To pierwsze oddana w tym roku trasa. Lech Witecki, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad w tym  roku w Polsce ma przybyć  400 km nowych dróg krajowych i autostrad. W grudniu 2012 r. sieć szybkich tras na ma już liczyć 1500 km autostrad i ok. 2 tys. km tras szybkiego ruchu.  Zakończone mają zostać m.in. prace  przy budowie autostrady A2 z Łodzi do Warszawy.

W roku 2011 prace zakończyły się na   205,5 km nowych autostrad i 62,2 km tras ekspresowych. Z tego prywatni koncesjonariusze zakończyli budowę ok. 170 km autostrad. Mowa o 65 km odcinku trasy A1 z Grudziądza do Torunia budowanym przez Gdańsk Transport Company o ok. 106 km fragmencie trasy A2 z Nowego Tomyśla do świecka.

Pierwsza połowa tego roku to tez podpisanie umów na budowę  czterech z dziewięciu odcinków trasy ekspresowej nr 8 z Wrocławia do Łodzi. To oznacza, że cały fragment jest już w budowie. Odcinek o długości 19 km Walichnowy – Złoczew wybuduje Hermann Kirchner  za 709,8 mln zł. Kolejny 6 km  fragment trasy, który będzie łącznikiem do drogi krajowej nr 12 za 83,9 mln zł wybuduje  konsorcjum z liderem Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych.  Kolejny kontrakt wart ponad 683 mln zł  dostanie konsorcjum firm Strabag i -Heilit+Woerner Budowlana, które wybuduje 19,6 km trasy.  Hiszpanie – Dragados i zależna spółka Pol-Aqua   za budowę ostatniego 33,6 km fragmentu S8 dostaną  prawie 1,4 mld zł.

Prace potrwają 27 miesięcy.