Budowa 7,8 km obwodnicy Opoczna kosztowała 150 mln zł. Prace trwały od połowy 2011 roku. Dzięki zakończeniu tras ciężarówki zaczną omijać centrum miasta. Zakres kontraktu obejmował budowę sześciu mostów i dwóch wiaduktów.
To pierwsze oddana w tym roku trasa. Lech Witecki, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad w tym roku w Polsce ma przybyć 400 km nowych dróg krajowych i autostrad. W grudniu 2012 r. sieć szybkich tras na ma już liczyć 1500 km autostrad i ok. 2 tys. km tras szybkiego ruchu. Zakończone mają zostać m.in. prace przy budowie autostrady A2 z Łodzi do Warszawy.
W roku 2011 prace zakończyły się na 205,5 km nowych autostrad i 62,2 km tras ekspresowych. Z tego prywatni koncesjonariusze zakończyli budowę ok. 170 km autostrad. Mowa o 65 km odcinku trasy A1 z Grudziądza do Torunia budowanym przez Gdańsk Transport Company o ok. 106 km fragmencie trasy A2 z Nowego Tomyśla do świecka.
Pierwsza połowa tego roku to tez podpisanie umów na budowę czterech z dziewięciu odcinków trasy ekspresowej nr 8 z Wrocławia do Łodzi. To oznacza, że cały fragment jest już w budowie. Odcinek o długości 19 km Walichnowy – Złoczew wybuduje Hermann Kirchner za 709,8 mln zł. Kolejny 6 km fragment trasy, który będzie łącznikiem do drogi krajowej nr 12 za 83,9 mln zł wybuduje konsorcjum z liderem Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych. Kolejny kontrakt wart ponad 683 mln zł dostanie konsorcjum firm Strabag i -Heilit+Woerner Budowlana, które wybuduje 19,6 km trasy. Hiszpanie – Dragados i zależna spółka Pol-Aqua za budowę ostatniego 33,6 km fragmentu S8 dostaną prawie 1,4 mld zł.
Prace potrwają 27 miesięcy.