CD Projekt Red sprzedał w 2011 r. więcej gier niż oczekiwał

Klienci kupili w zeszłym roku 1,1 mln kopii gry „Wiedźmin 2” i 0,4 mln egzemplarzy „Wiedźmina”, wynika z danych opublikowanych we wtorek przez CD Projekt Red

Publikacja: 21.02.2012 18:50

CD Projekt Red sprzedał w 2011 r. więcej gier niż oczekiwał

Foto: Materiały Promocyjne

- Liczba sprzedanych gier przekroczyła nasze oczekiwania – przyznaje Adam Kiciński, prezes giełdowej firmy. Twierdzi, że to zasługa doskonałej jakości gry skutkującej świetnym przyjęciem przez recenzentów i użytkowników. Jego zdaniem dobra sprzedaż w 2011 r. to bardzo dobry prognostyk przed zaplanowaną na 17 kwietnia premierą „Wiedźmina 2" w wersji na konsolę Xbox360 (do tej pory tytuł ukazał się, podobnie zresztą jak „Wiedźmin", jedynie w wersji na komputery PC).

Kiciński zwraca uwagę na duży popyt na oba tytuły dystrybuowane w postaci cyfrowej przez internet (marże w tym kanale są wyższe niż przy sprzedaży w tradycyjnych sklepach). Przez sieć fani kupili w 2011 r. aż 24 proc. (270 tys.) egzemplarzy „Wiedźmina 2". – To bardzo dobry wskaźnik – uważa prezes. Deklaruje, że aż 40 tys. kopii cyfrowych znalazło nabywców za pośrednictwem platformy GOG.com należącej do spółki. Jeszcze lepiej przez internet sprzedawał się „Wiedźmin", który zadebiutował na rynku ponad cztery lata temu. Klienci nabyli ta drogą 0,15 mln egzemplarz gry. Łącznie, od debiutu, „Wiedźmina" kupiło już 2,1 mln fanów. – Gry RPG, do którego to segmentu zaliczany jest „Wiedźmin", wyróżniają się na tle innych gatunków, że sprzedają się bardzo długo a nie tylko w kilka tygodni po premierze – wskazuje Kiciński.

Przyznaje, że spółka zamierza dalej stymulować sprzedaż „Wiedźmina". – Planujemy nową mikropremierę tej pozycji. Chcemy wykorzystać zainteresowanie premierą „Wiedźmina 2" na Xboksa 360 i odświeżyć pierwszą część gry wprowadzając m.in. nowe opakowanie – zdradza. Liczy, że tytuł również w tym roku sprzeda się w dużej ilości kopii. Przypomina, że od kilku miesięcy spółka samodzielnie zajmuje się dystrybucją „Wiedźmina" (odkupiła pełne prawa do gry od partnera handlowego). Nie musi zatem dzielić się marżami z zewnętrznymi dystrybutorami.

Konsekwentnie nie chce zdradzić planów sprzedażowych „Wiedźmina 2" na konsolę Xbox360. Analitycy szacują, że tylko w tym roku klienci mogą kupić ok. 0,8 mln kopii gry na tą platformę. – Ta liczba nie budzi mojego przerażenia – oświadcza. Oczekuje też dalszej przyzwoitej sprzedaży wersji na PC. Nie ujawnia jednak własnych oczekiwań.

Podtrzymuje plany, że jeszcze w tym kwartale spółka wprowadzi na rynek nowy tytuł. Nie zdradza szczegółów. – Do tej pory z naszymi produkcjami nie wychodziliśmy poza świat związany z postacią Wiedźmina. To się zmieni dopiero w momencie debiutu pierwszej dużej produkcji opartej o inny świat, nad którą niedawno zaczęliśmy prace. Najbliższe premiery będą więc nadal związane z Wiedźminem.Nie zamierzamy tego zmieniać – oświadcza. Twierdzi, że nowa pozycja ukaże się w marcu.

Pozytywnie na tegoroczne wyniki będzie wpływał też serwis GOG.com. Po dziewięciu miesiącach zeszłego roku platforma miała 3,5 mln zł zysku netto (2 mln zł w całym 2010 r.) i 17,5 mln zł przychodów (9,3 mln zł). Plan na cały rok zakładał podwojenie wyników. Przedstawiciele firmy twierdzą, że nie mają powodów do jego odwołania. – GOG.com powoli poszerza ofertę o coraz nowsze tytuły, które mogą są sprzedawane po wyższych cenach. Jesteśmy przekonani, że w tym roku serwis utrzyma bardzo wysoką dynamikę rozwoju – podsumowuje Kiciński.

- Liczba sprzedanych gier przekroczyła nasze oczekiwania – przyznaje Adam Kiciński, prezes giełdowej firmy. Twierdzi, że to zasługa doskonałej jakości gry skutkującej świetnym przyjęciem przez recenzentów i użytkowników. Jego zdaniem dobra sprzedaż w 2011 r. to bardzo dobry prognostyk przed zaplanowaną na 17 kwietnia premierą „Wiedźmina 2" w wersji na konsolę Xbox360 (do tej pory tytuł ukazał się, podobnie zresztą jak „Wiedźmin", jedynie w wersji na komputery PC).

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku